ycie Lam-Ang



Internet jest niewyczerpanym źródłem wiedzy, także jeśli chodzi o ycie Lam-Ang. Wieki i stulecia ludzkiej wiedzy o ycie Lam-Ang zostały przelane, i nadal są przelewane, do sieci, i właśnie dlatego dostęp do niej jest tak trudny, ponieważ możemy znaleźć miejsca, w których nawigacja może być trudna lub wręcz niewykonalna. Proponujemy, abyś nie rozbił się w morzu danych dotyczących ycie Lam-Ang i abyś mógł szybko i sprawnie dotrzeć do wszystkich portów mądrości.

Mając na uwadze ten cel, zrobiliśmy coś, co wykracza poza to, co oczywiste - zebraliśmy najbardziej aktualne i najlepiej wyjaśnione informacje na temat ycie Lam-Ang. Ułożyliśmy je również w sposób ułatwiający czytanie, z minimalistycznym i przyjemnym wyglądem, zapewniając najlepsze wrażenia użytkownika i najkrótszy czas ładowania. Ułatwiamy Ci to, abyś musiał się martwić tylko o to, by dowiedzieć się wszystkiego o ycie Lam-Ang! Jeśli więc uważasz, że osiągnęliśmy nasz cel i wiesz już wszystko, co chciałeś wiedzieć o ycie Lam-Ang, z przyjemnością przyjmiemy Cię z powrotem na te spokojne morza sapientiapl.com, gdy tylko Twój głód wiedzy zostanie ponownie rozbudzony.

ycie Lam-Ang , na Ilokano Biag ni Lam-Ang ( upr Bay. :. / kol . Bay . / Pinyin : LAN Fng de Shenghuo) jest pónocna Luzon epos z Samtoy dzisiejsze Ilokos, z przedkolonialnej czas Filipin . Uwaa si, e mit zosta skomponowany przez kilku autorów, którzy przez kilka pokole przekazywali t histori, prawdopodobnie ustnie, i kontynuowali j. Pierwsza, znana, napisana wersja eposu zostaa napisana okoo 1640 roku aciskimi literami pod tytuem Historia a Pacasaritaan ti Panagbiag ni Lam-ang iti Ili a Nalbuan nga Asaoa ni Da Ines Cannoyan iti Ili a Calanutian i przypisywana jest Pedro Bukanegowi . Jest to jednak wtpliwe, poniewa by lepy od urodzenia.

Historia jest jednym z Luzon za adaptacje Ramajany ( . Sans , ) i obraca si wokó bohatera Lam-Ang ( upr Bay. :. / kol . Bay . ). I chocia epos ju zawiera lady wpywów hiszpaskich, nadal jest jednym z nielicznych dokumentów, które pokazuj przedkolonialne struktury spoeczne i tradycje Ilokos. Historia pokazuje równie bardzo wyranie, e autorzy postrzegali Samtoy , dzisiejsze Ilokano, jako ludzi kulturalnych, podczas gdy spoecznoci wiejskie i grupy etniczne na pónocy byy postrzegane jako niecywilizowani dzikusy.

Podsumowanie

Lam-Ang jest dzieckiem pobogosawionym przez bogów, które zaczyna mówi wkrótce po urodzeniu, dorasta cakowicie i wybiera wasny przydomek. Po wizjach o mierci swojego ojca Don Juana i kiedy nie wraca do swojego rodzinnego miasta Nalbuan po bitwie , jedyny dziewiciomiesiczny Lam-Ang postanawia go poszuka i udaje si do Kalinga , jednego z Kalinga , w Kordylierach w pónocnym Luzonie Podgrupa Igorota . (Do czasów wspóczesnych byli oni znani jako owcy gów, którzy zawsze odcinali gowy swoim przeciwnikom. W historii plemiona opisywane s jako dzikie, niecywilizowane barbarzycy).

Kiedy Lam-Ang widzi gow swojego ojca wbit w bambusowy kij wbity w ziemi, staje si rozdraniony i da od miejscowych wyjanienia tego barbarzyskiego zniewagi. Ale wódz wioski ostrzega, e jeli nie opuci tego miejsca, spotka go ten sam los. Poniewa bohater jest obdarzony wóczni, odmawia, walczy, wygrywa konfrontacj z dzikusami i zabija wszystkich czonków wioski. Pozostawia tylko jednego z nich przy yciu, aby móg opowiedzie o wielkoci Lam-Ang.

W drodze do domu Lam-Ang mija Amburayan , jedn z dwóch wielkich rzek Samtoys (druga to Bakun ) i myje si tam. Brud i krew na jego skórze i ubraniu powoduj, e wszystkie ywe istoty w rzece gin na miejscu. Podczas kpieli towarzysz mu obserwujce go kobiety. Kiedy w kocu wraca do domu, Lam-Ang, Ines Kannoyan z Calanutian , postanawia osdzi i oeni si, tym samym przeciwstawiajc si yczeniom swojej matki Namongan . Lam-Ang znów podróuje, by zdoby serce Ines.

W drodze do Calanutian Lam-Ang spotyka Sumaranga , kolejnego konkurenta serca Ines. Po pokonaniu i zabiciu Sumarang, Lam-Ang w kocu dociera do posiadoci Ines, która jest ju otoczona przez potencjalnych mów. Aby zwróci ich uwag, Lam-Ang nakazuje swojemu biaemu kogutowi trzepota skrzydami, powodujc zawalenie si pobliskiego domu. Nastpnie kae szaremu psu szczeka, po czym dom zostaje odbudowany. Zachwyceni rodzice Ines zgadzaj si na lub tylko wtedy, gdy Lam-Ang jest w stanie podarowa w posagu podwójn warto ich majtku. Lam-Ang zgadza si, podróuje do domu i po tygodniu daje im dwa zote statki wypenione klejnotami, posgami i owocami, po czym jest onaty.

W tamtych czasach pan mody nurkowa w rzece po ryb Rarag . Pomimo wizji mierci Lam-Ang pywa za tymi rybami, ale zostaje zjadany przez potwora Berkakana . Ines nakazuje staremu nurkowi Lacay Marcosowi podnie koci ma i owin je kawakiem tapisu , kawaka materiau. Kiedy kogut Lam-Angga pije, a jego pies szczeka, bohater zostaje przywrócony do ycia.

literatura

Hornedo, Florentino H. Panitikan: esej o filipiskiej literaturze etnicznej. Manila: Centrum Kultury Filipin, 1992

Indywidualne dowody

  1. PEDRO BUKANEG Ojciec literatury Iloko ( Memento z 27 lipca 2010 w Internet Archive )

Linki internetowe: Epos od Lam-Ang na Ilokano

Opiniones de nuestros usuarios

Wiktor Banach

Ten wpis na ycie Lam-Ang sprawił, że wygrałem zakład, co mniej niż uzyskanie dobrego wyniku.

Anka Wolski

Minęło trochę czasu odkąd widziałem artykuł o zmiennej napisany w tak dydaktyczny sposób. Podoba mi się.

Roksana Sienkiewicz

Ten artykuł o zmiennej ycie Lam-Ang przykuł moją uwagę. Zastanawia mnie, jak dobrze odmierzone są słowa, to jest jak... eleganckie.

Beata Smoliński

Informacje o zmiennej ycie Lam-Ang są bardzo ciekawe i rzetelne, podobnie jak pozostałe artykuły, które przeczytałem do tej pory, a jest ich już wiele, bo na randkę na Tinderze czekam prawie godzinę i się nie pojawia, więc daje mi to, że mnie to wystawiło. Korzystam z okazji, aby zostawić kilka gwiazdek dla firmy i srać na moje pieprzone życie.

Ada Konopka

Świetny post o ycie Lam-Ang.