Upiór w operze (1990)



Internet jest niewyczerpanym źródłem wiedzy, także jeśli chodzi o Upiór w operze (1990). Wieki i stulecia ludzkiej wiedzy o Upiór w operze (1990) zostały przelane, i nadal są przelewane, do sieci, i właśnie dlatego dostęp do niej jest tak trudny, ponieważ możemy znaleźć miejsca, w których nawigacja może być trudna lub wręcz niewykonalna. Proponujemy, abyś nie rozbił się w morzu danych dotyczących Upiór w operze (1990) i abyś mógł szybko i sprawnie dotrzeć do wszystkich portów mądrości.

Mając na uwadze ten cel, zrobiliśmy coś, co wykracza poza to, co oczywiste - zebraliśmy najbardziej aktualne i najlepiej wyjaśnione informacje na temat Upiór w operze (1990). Ułożyliśmy je również w sposób ułatwiający czytanie, z minimalistycznym i przyjemnym wyglądem, zapewniając najlepsze wrażenia użytkownika i najkrótszy czas ładowania. Ułatwiamy Ci to, abyś musiał się martwić tylko o to, by dowiedzieć się wszystkiego o Upiór w operze (1990)! Jeśli więc uważasz, że osiągnęliśmy nasz cel i wiesz już wszystko, co chciałeś wiedzieć o Upiór w operze (1990), z przyjemnością przyjmiemy Cię z powrotem na te spokojne morza sapientiapl.com, gdy tylko Twój głód wiedzy zostanie ponownie rozbudzony.

Film
Tytu niemiecki Upiór w operze
Tytu oryginalny Upiór w operze
Kraj produkcji USA , Francja , Wochy , Niemcy
Oryginalny jzyk jzyk angielski
Rok wydania 1990
dugo 176 minut
Klasyfikacja wiekowa FSK 12
Prt
Dyrektor Tony Richardson
scenariusz Gaston Leroux (ródo literackie) ; Arthur L. Kopit (gra / scenariusz)
produkcja Haim Saban , Edgar J. Scherick ( producenci wykonawczy )
muzyka John Addison
aparat fotograficzny Steve Yaconelli
skaleczenie Robert K. Lambert
zawód

The Phantom of the Opera to dwuczciowy miniserial telewizyjny wyemitowany po raz pierwszy w 1990 roku, luno oparty na powieci o tym samym tytule autorstwa Gastona Leroux , nadawanej przez NBC oraz przez Hexatel i Saban / Scherick we wspópracy ze Starcom , TF1 , Reteitalia , Beta-Film , Wyprodukowano BR i ORF . Wyreyserowane przez Tony'ego Richardsona .

akcja

Akcja rozgrywa si w paryskiej Opéra Garnier pod koniec XIX wieku . Cz 1 zaczyna si od gównej bohaterki Christine Daee, która kiepsko ubrana idzie do opery (widocznie pod wraeniem imponujcego budynku), aby poprosi reysera Gérarda Carrière o lekcje piewu, które udzieli jej hrabia de Chagny, syszc jej piew. obieca. Inne kobiety nalece do zespou operowego dostaj to i mówi Christine, e wszystkie s przyjaciókami hrabiego.

Jednoczenie okazuje si, e Carrière zosta wanie zwolniony przez nowego waciciela opery, Alaina Choleta. Christine dowiedziaa si o tej wiadomoci od portiera Jean-Claude'a. Chce jej pomóc i zabra j do Cholet, aby móg udzieli jej lekcji piewu. Obaj s tam, gdy Carrière publicznie ogasza, e wychodzi z opery, nie mówic, e zosta zwolniony. Pracownicy nie s entuzjastycznie nastawieni do nowego reysera i jego ony Carlotty, która jest now gwiazd opery. Nagle na scen wlatuje kartka papieru: wiadomo od widma, poniewa pracownicy s zmartwieni. Cholet da od Carrière wyjanie, które równie otrzymuje w sali operowej: Duch yje w podziemiach opery i nikt nie moe do niej wej, bo to tylko sfera widma, jak sam siebie nazywa. Meneder kostiumów Carlottas, Buquet, którego wysaa do skarbca w celu sporzdzenia listy inwentarza, wkroczy do imperium bez pozwolenia. Teraz go nie ma. Ale nawet Carrière nie wie, e mczyzna nie yje, zamordowany przez widmo. Cholet nie wierzy Carrière i kpi z niego. To teraz dociera przez tajne przejcie do upiora, który donosi, e Buquet nie yje, a Carrière informuje go, e zosta uwolniony. To za wiadomo dla Erika, jak nazywa si widmo, bo nowy reyser nie wierzy w duchy i nie podziwia go i jego zasad. Carrière sfaszowa list rezygnacyjny Buqueta, eby Carlotta nie zadawaa pyta. Po tym, jak Christine Cholet poprosia o lekcje piewu, a on i Carlotta odmówili, pomimo ich adwokata, hrabiego, Carlotta pozwolia jej by swoj now szatni. Jean-Claude pozwala jej spa w rogu sklepionej piwnicy, poniewa Christine nie ma pienidzy na zakwaterowanie. W nocy Christine przechodzi przez oper, piewajc pomimo zakazu Jean-Claude'a. Erik syszy jej pikny gos i uwaa, e jest o wiele przyjemniejszy ni Carlottowie. Dugo i uwanie obserwuje ich podczas pracy.

Pewnego wieczoru w kocu do niej mówi i proponuje, e udzieli jej lekcji, poniewa jej pikny gos wci brzmi niewprawnie. Jego jedynym warunkiem jest zachowanie anonimowoci i zaoenie maski. Christine si zgadza. W midzyczasie Cholet skary si inspektorowi Ledoux na nkanie widma: pisze listy nieustannie krytykujc, na przykad, obsad Carlotty jako gówn bohaterk, a take dajc, aby pudeko 5 byo dla niego zarezerwowane na kadym przedstawieniu. Mimo sprzeciwu Ledoux, wskazujcego, e stary reyser zawsze to robi i wszystko poszo dobrze, Cholet odmawia przestrzegania tych warunków.

Nadszed wieczór paryskiego debiutu Carlotty. W planie jest Norma z ni w roli tytuowej. Oczywicie widmo manipuluje przedstawieniem: nakada proszek na swdzenie na jej peruk, tak e Carlotta zaczyna swdzie na scenie, najpierw dziko przewraca oczami, potem drapie gow po planie, a na koniec zrywa peruk z gowy, z czym publiczno si zgadza. duo miechu. Tylko ona i jej m nie uwaaj tego za mieszne. W biurze Cholet obaj sysz gos widma, który mówi im, e zostali ostrzeeni i e powinni jak najszybciej wyj, a wtedy ich mki si skocz. Jednak inspektor Ledoux mówi im, e maj urojenia z powodu przepracowanych nerwów. Kolejny utwór równie jest tak zmanipulowany, e Carlotta jest zawstydzona, wic odmawia wystpu w przyszoci. Nastpnie Phillippe de Chagny przyjeda do Parya i zaprasza cay zespó do miejsca, w którym wszyscy tradycyjnie piewaj. Szczególnie zachca Christine do przyjazdu i przeprasza za to, e staa si tylko szatni.

Dla Christine to szansa na pokazanie swoich umiejtnoci, poniewa Erik nie moe jej ju niczego nauczy. Daje jej sukienk na wystp i pomaga jej si przygotowa. W bistro Carlotta dowiaduje si, e jej m ponownie wczy oper Faust do programu, z ni jako Margarethe, ale nie chce piewa ponownie, dopóki widmo nie zostanie schwytane. Hrabia prosi j, by udzielia jego siostrzenicy (ma na myli Christine) lekcji piewu. W zamian chce wesprze oper finansowo. Potem pojawia si Christine, a Carlotta kpi z niej, poniewa nie wierzy, e siostrzenica moe piewa. Christine zaczyna piewa, ale Carlotta równie pojawia si na scenie, aby nad ni triumfowa, ale Christine udaje si zachowa wyszy ton i piewa bardzo wirtuozem, wic Carlotta w kocu opuszcza scen, a Cholet jest entuzjastycznie nastawiony i chce zatrudni Christine . Hrabia przedstawia Christine Carrière, która mówi jej, e przypomina mu piosenkark, której Christine nie zna. Ona i Phillippe razem opuszczaj bistro w swoim powozie, obserwowani przez widmo, które sucha piewu Christine na zewntrz.

Phillippe i Christine jad na wie, gdzie w kocu dowiaduj si, e si znaj: Christine bya niegdy pomocnic kuchenn w Chagny, kiedy bya moda, a jej ojciec, utalentowany skrzypek, równie tam pracowa. Tam poznaa modego Phillippe'a i oboje zostali przyjaciómi, ale kiedy jego guwernantka odkrya ich przyja, ojciec Christine zosta zwolniony i oboje musieli opuci posiado.

Christine i Phillippe cauj si, ale potem przypomina sobie Erika, który czeka na ni w jej pokoju muzycznym i daje si zawie do opery. Ale Erika ju nie ma. W swojej kryjówce odwiedza j Carlotta, która chce wiedzie, kto jest nauczycielem Christine. Kiedy Christine jest tak bardzo nkana, w kocu ujawnia, e nie zna jego imienia i e ma na sobie mask. Carlotta przekazuje t informacj swojemu mowi, który teraz wie, e to widmo i oferuje Christine rol Margarethe w Faust , wiedzc, e Ledoux moe by w stanie zapa widmo.

Informuje o tym Christine Erik, która jest bardzo zadowolona. Ale Christine go okamuje i twierdzi, e nie odesza z Phillippe, ale z Carlott. Teraz ma wyrzuty sumienia, ale mówi mu prawd i pada mu w ramiona z wdzicznoci, co cakowicie zrywa Erika z toru.

Przed pierwszym duym koncertem Christine, Carlotta manipuluje ni, eby j niesamowicie zdenerwowa i proponuje jej zioowy napój, który uspokaja jej nerwy, ale zamiast tego sprawia, e gos Christine zawodzi na scenie. Erik jest cakowicie poza sob, a Ledoux, który obserwuje Lodge 5, wysya swoich ludzi, aby zapali widmo. Kiedy Christine desperacko chce uciec ze sceny, poniewa publiczno j wygwizduje, Erik upewnia si, e masywny yrandol spad z sufitu.

Cz 2 zaczyna si dokadnie tam, gdzie skoczya si pierwsza cz. yrandol spad z sufitu, panikujc w caej operze. Erik przechwytuje Christine i porywa j do swojego podziemnego królestwa. Phillippe poda za nimi dwoma, ale nie zna sekretnych przej i dlatego nie moe ich znale. Erik przenosi zdumion Christine coraz gbiej do swojego królestwa, do óka, w którym ley wyczerpana i piewa j do snu. Poszkodowani s wyprowadzani z opery po wypadku. Cholet myli, e jest zrujnowany. W midzyczasie Ledoux prowadzi swoich ludzi do skarbca Upiora, aby go aresztowa, ale kiedy grupa si rozdziela, trzech policjantów ginie w puapkach Erika.

Kiedy Christine si budzi, przechodzi przez podziemia i coraz bardziej odkrywa, e jego królestwo jest coraz bardziej niesamowite, zwaszcza e wszdzie s zdjcia przedstawiajce kobiet, która wyglda tak udzco podobnie do Christine.

W midzyczasie Erik dowiaduje si, e Christine zostaa zmanipulowana i mci si na Carlotcie, obsypujc j szczurami. Nastpnie odwiedza go Carrière, który prosi go o wypuszczenie Christine, ale Erik uparcie odmawia, a nawet grozi wysadzeniem opery.

Carrière rozmawia potajemnie z Christine, która dopiero teraz dowiaduje si, jak nazywa si jej mistrz i e inni znaj go jako widmo opery. Baga j, by ucieka, poniewa Erik bdzie trzyma j zamknit w skarbcu na zawsze. Nastpnie mówi jej, e Erik jest nie tylko w niej zakochany, ale take widzi w niej due podobiestwo do swojej matki, kobiety na zdjciach, która zmara wczenie i której gos jest bardzo podobny do gosu Christine. Teraz chce si dowiedzie, dlaczego mieszka w tych skarbcach, a Carrière mówi mu, e zawsze ukrywa swoj twarz. Ale Christine chce wiedzie, kto si nim opiekowa, gdy zmara jego matka, a Carrière wyznaje jej, e to on, poniewa by ojcem Erika. Teraz Carrière opowiada jej o matce Erika: bya studentk baletu, a on swego rodzaju pracownikiem tymczasowym. Chocia moga mie kadego mczyzn, zakochaa si w nim. Miaa niezwyky gos, którym dzielia si z nim tylko dlatego, e piewaa co bardzo intymnego. Ale namówi j na przesuchanie, które od razu zmara i zostaa gwiazd paryskiej opery. Ale nie obchodzia jej sawa, po prostu o tym pomylaa. W kocu zasza z nim w ci i chciaa si oeni, ale by ju onaty, kiedy przyjecha do Parya. W jego ojczynie jaka dziewczyna spodziewaa si od niego dziecka i dlatego j polubi; poniewa si nie kochali, odszed za jej zgod. Poniewa jej nie odpowiedzia, chciaa si utopi, ale by w stanie j uratowa i wyszed. Zobaczy j ponownie dopiero wtedy, gdy w poszarpanych ubraniach kupia od Cyganki wtpliwy napój, który mia dokona aborcji. Wypia tylko yk, a potem zabra jej, ale to rozpoczo poród, a poniewa oboje nie mieli lepszego miejsca na nocleg, zabra j do stajni obok opery, gdzie urodzia Erika. Chopiec mia skrajnie oszpecon, obrzydliw twarz, ale ona tego nie widziaa. piewaa mu godzinami, a jego oczy byszczay. Zmara pewnej nocy, Erik przey gorczk. Bardzo za ni tskni, paka i tak zacza si legenda o duchu w podziemiach piwnicy. Kiedy Carrière zosta dyrektorem, doradzi mu Erik, który nie wiedzia, e Carrière jest jego ojcem. Carrière ponownie prosi Christine o opuszczenie opery. Ale ona odmawia: chce wczeniej porozmawia z Erikiem i nie chce wierzy, e nigdy nie pozwoli jej odej. Carriére nie moe nic zrobi; opuszcza krypt i spotyka Ledoux. Chce dowiedzie si czego o widmie. Carrière w kocu zgadza si mu pomóc.

Christine szuka Erika, który urzdza z ni piknik w swoim królestwie. Prosi go, aby zdj mask i w kocu jest przekonany. Christine mdleje, kiedy widzi jego twarz. Nastpnie Erik zaczyna niszczy wszystkie posgi w swoim skarbcu, wszystko zepsu. Kiedy Christine, obudzona ponownie, próbuje uciec, zamyka j na klucz.

Carrière prosi Phillippe'a o pomoc i chce wróci na dó. Tymczasem Christine jest w stanie si uwolni i ucieka, ale duch j ciga. W ostatniej chwili moe uciec do holu wejciowego, gdzie dwaj mczyni ju czekaj, aby zabra j do wiejskiego domu hrabiego. Christine bierze na siebie win i chce wróci, poniewa nie chce ju krzywdzi Erika. Obrazia Phillippe'a, który powiedzia Carrière, e zawsze kocha Christine. Carrière wyjania Phillippe'owi, e Christine kocha Erika inaczej ni go. Ale kiedy Christine marzy, e Erik umrze, Phillippe chce uniemoliwi jej pójcie do niego. Daje si przekona, by zrobi to z mioci do niej. W Paryu Carrière wraca do Erika, podczas gdy Christine i Phillippe rozmawiaj z Cholet i prosz go o pomoc w jej planie uspokojenia Phantoma. Jej plan to zapiewanie Fausta, aby przekona Erika o jej mioci do niego.

Carrière rozmawia z Erikiem i mówi mu, e ju widzia jego twarz i e jest jego ojcem. Erik nie jest zdziwiony, po prostu mówi, e zastanawia si, kiedy Carrière to powie.

Erik syszy piew i ostatkiem si dociera do pudeka 5. Christine odkrywa go w scenie lochu i piewa dla niego, po czym przejmuje piew od Fausta. Odkrywa, e policja ma zamiar go zastrzeli i porywa Christine na dachu, cigan przez Philippe'a, Carrière, równie uzbrojony, i policj. Na dachu toczy si walka Phillippe z Erikiem, ale w ostatniej chwili Erik nie zabija go na prob Christine. Erik jest bezsilny: Christine jest bezpieczna w ramionach Phillippe'a, policja mogaby go zastrzeli, ale Ledoux zabrania tego, poniewa chce go ywego, a on nie chce si podda. Dlatego chce, aby jego ojciec go zastrzeli. Carrière robi to z powodu cichego bagania syna. Erik upada i lduje niedaleko Carrière, który trzyma policj z daleka i trzyma go w ramionach. Teraz przychodzi Christine, która mimo sabego oporu Erika zdejmuje mask z jego twarzy i cauje go w czoo. Erik umiera w ramionach ojca. Christine zaczyna paka i pozwala Phillippe wyprowadzi j z dachu opery.

Nagrody (wybór)

krytyka

Kinowa adaptacja filmowa klasycznego materiau, który zosta znacznie zmodyfikowany w porównaniu z oryginaln powieci. Imponujcy pod wzgldem wydajnoci, ale czasami banalny i wpleciony w grotesk, film (telewizyjny) staje si coraz bardziej psychopatologiczny, a przez to mniej wiarygodny i absurdalny .

muzyka

Opery

piewacy

Do piewania wykorzystywano piewaków operowych, podwajajc liczb aktorów.

  • Michele Lagrange dla Teri Polo (Christine)
  • Helia T'Hezan dla Andréa Ferréol (Carlotta)
  • Gérard Garino dla Charles Dance (The Phantom)

Uywana muzyka

  • Muzyk do filmu skomponowa John Addison. Zosta nagrany z Wgiersk Oper Pastwow.
  • Oprócz tej muzyki i muzyki operowej istniej równie francuskie pieni ludowe, na przykad Auprès de ma blonde .
  • Aria, któr Christine piewa w bistro, nazywa si Par le rang et par l'opulence i pochodzi z opery La fille du régiment .
  • W filmie znajduj si take utwory z oper: La traviata , Norma i Faust .

Rónice w stosunku do innych adaptacji

  • Fantom jest bardziej przyjazny ni w wikszoci filmów i ksiki, gdzie czsto jest przedstawiany jako zy i przebiegy. W tej wersji ma ludzkie cechy, pomaga Christine i ma powody swojego gniewu i wycofania, które tkwi w jego przeszoci.
  • W przeciwiestwie do wikszoci wersji film ten oparty jest na sztuce Arthura L. Kopita .
  • W tej wersji Phillippe de Chagny i Christine s par. W przeciwnym razie jest to Raoul de Chagny, modszy brat Phillippe'a.
  • Kochanek Christine jest tutaj inaczej pokazany. W wikszoci wersji jest raczej spokojny i niemiay, w tej jest bon vivantem, co w pozostaych odpowiadaoby starszemu bratu.
  • Posta Madame Giry pojawia si tutaj tylko marginalnie i nie ma adnego znaczenia dla przebiegu historii; posta jej córki, Meg Giry, jest cakowicie nieobecna.
  • Twarzy widma nigdy nie wida, z wyjtkiem sekwencji, w których widzisz go jako dziecko, ale nie moesz zobaczy niczego na pewno.
  • Fantom ma tutaj liczne maski.
  • Carrière, byy reyser, jest ojcem Erika.
  • Christine przypomina upiór swojej matki, która bardzo go kochaa. To poczenie nie istnieje w innych wersjach; jego matka równie go wypdzia.
  • To jedyna adaptacja nakrcona w pierwotnym miejscu powieci, Operze Garnier.
    • Jedynie laguna widma bya scenografi studyjn.
    • W 1963 roku Marc Chagall stworzy nowy, bardziej nowoczesny obraz sufitu dla kopuy, a wic nie ten w czasie akcji.

literatura

linki internetowe

Indywidualne dowody

  1. Upiór w operze. W: Lexicon of International Films . Serwis filmowy , dostp 26 wrzenia 2018 .Szablon: LdiF / Maintenance / Access used 

Opiniones de nuestros usuarios

Lech Gruszka

Ten wpis na Upiór w operze (1990) sprawił, że wygrałem zakład, co mniej niż uzyskanie dobrego wyniku.

Jakub Karpiński

Informacje o zmiennej Upiór w operze (1990) są bardzo ciekawe i rzetelne, podobnie jak pozostałe artykuły, które przeczytałem do tej pory, a jest ich już wiele, bo na randkę na Tinderze czekam prawie godzinę i się nie pojawia, więc daje mi to, że mnie to wystawiło. Korzystam z okazji, aby zostawić kilka gwiazdek dla firmy i srać na moje pieprzone życie.

Lukasz Konopka

Wreszcie artykuł o Upiór w operze (1990), który jest łatwy do przeczytania.

Kornelia Niewiadomski

Uważam, że ten wpis o zmiennej Upiór w operze (1990) jest sformułowany bardzo ciekawie, przypomina mi lata szkolne. Jakie piękne czasy, dzięki za sprowadzenie mnie do nich.