Upiór w operze (1989)



Internet jest niewyczerpanym źródłem wiedzy, także jeśli chodzi o Upiór w operze (1989). Wieki i stulecia ludzkiej wiedzy o Upiór w operze (1989) zostały przelane, i nadal są przelewane, do sieci, i właśnie dlatego dostęp do niej jest tak trudny, ponieważ możemy znaleźć miejsca, w których nawigacja może być trudna lub wręcz niewykonalna. Proponujemy, abyś nie rozbił się w morzu danych dotyczących Upiór w operze (1989) i abyś mógł szybko i sprawnie dotrzeć do wszystkich portów mądrości.

Mając na uwadze ten cel, zrobiliśmy coś, co wykracza poza to, co oczywiste - zebraliśmy najbardziej aktualne i najlepiej wyjaśnione informacje na temat Upiór w operze (1989). Ułożyliśmy je również w sposób ułatwiający czytanie, z minimalistycznym i przyjemnym wyglądem, zapewniając najlepsze wrażenia użytkownika i najkrótszy czas ładowania. Ułatwiamy Ci to, abyś musiał się martwić tylko o to, by dowiedzieć się wszystkiego o Upiór w operze (1989)! Jeśli więc uważasz, że osiągnęliśmy nasz cel i wiesz już wszystko, co chciałeś wiedzieć o Upiór w operze (1989), z przyjemnością przyjmiemy Cię z powrotem na te spokojne morza sapientiapl.com, gdy tylko Twój głód wiedzy zostanie ponownie rozbudzony.

Film
niemiecki tytu Upiór w operze
Tytu oryginalny Upiór w operze
Kraj produkcji Stany Zjednoczone
Oryginalny jzyk jzyk angielski
Rok wydania 1989
dugo 93 minuty
Ocena wiekowa FSK 18
Prt
Dyrektor Dwight H. Little
scenariusz Ksi Sandefur
produkcja Wiee Harry'ego Alana
muzyka Misza Segal
aparat fotograficzny Peter Lyons Collister
Elemér Ragályi
skaleczenie Karol Bornstein
zawód

Upiór w operze to amerykaski horror z 1989 roku oparty na powieci Gastona Leroux o tym samym tytule , w której tytuow rol wcieli si legenda horroru Robert Englund .

wtek

Nowy Jork pod koniec lat 80-tych. Moda Christine Day marzy o karierze wokalnej na Broadwayu . Na przesuchanie przeszukuje archiwa nowojorskiej biblioteki w poszukiwaniu bardzo szczególnego utworu muzycznego. W starej i podpalonej partyturze zatytuowanej Triumf Don Juana prawie nieznanego kompozytora Erika Destlera, wierzy, e trafia w zoto.
Gdy zaczyna piewa pierwsze linijki swojego castingu, jedna z przeciwwag na scenicznej kurtynie rozlunia si i przewraca j. Gdy upada, wiruj wokó odamków szka, ma byskawiczne wizje audytorium starej opery i syszy delikatny, ale niepokojcy gos, który nakazuje jej: Christine, wró do mnie! "

Londyn w drugiej poowie XIX wieku. Christine budzi si na scenie opery, gdzie podczas próby do Fausta Gounoda zostaa uderzona rozdart przeciwwag w kurtynie. Chocia nie zostaa ranna, zostaje zabrana do swojej garderoby, gdzie ma doj do siebie po horrorze, ku niezadowoleniu prónej divy Carlotty, której dublerem jest Christine.
Na Schnürboden dwaj pracownicy sceny rozmawiaj z Josephem Buquetem, kierownikiem sceny. Wyjania dwóm, e wypadek nie jest jego win , ale operowym duchem , który nawiedza dom. Tego samego wieczoru czarny cie, którego zna jedynie jako anioa muzyki , pojawia si w lustrze jej garderoby iz godnym podziwu zawodem przygotowuje j do gównej roli.

Kiedy wieczorem przed premier La Carlotta znalaza w swojej szafie kostiumowej w swojej szafie kostiumowej, odnalaza odarte ze skóry zwoki mistrzyni sceny i nie moga wystpi, dlatego rol Marguerite zapiewaa moda Christine Day z wielkim zaangaowaniem. sukces. Reyser opery Martin Barton, równie zwizany z Carlott, urzeka krytyka operowego, który napisa druzgocc krytyk Christine. Niedugo potem mczyzna zostaje znaleziony zamordowany w ani tureckiej . Jego skóra zostaa równie zdarta z chirurgiczn precyzj. Inspektor Hawkins, oficer ledczy ze Scotland Yardu, przypomina te brutalne zbrodnie, najwyraniej popenione w imieniu Christine Day, spraw, która siga wielu lat wstecz i jest cile zwizana z legend Upiora w operze.
Upiór by podobno bardzo utalentowanym, ale cakowicie zaniedbanym wraliwym kompozytorem o nazwisku Erik Destler, który zarabia na ycie jako pianista w burdelach . Sprzeda swoj dusz diabu, gdyby wszyscy kochali go za jego muzyk. Diabe si zgodzi, ale tak strasznie okaleczy twarz Destlera, e jego muzyka bya jedyn rzecz, za któr mona byo go kocha. Od tego czasu przemierza nocne ulice jako morderczy potwór, obdarzony magicznymi mocami, przyszywajc skór swoich ofiar do twarzy, by zakry ohydne rany, a w kocu znikn bez ladu. Najwyraniej jedynym sposobem na zniszczenie go jest zniszczenie jego muzyki.

Erik Destler aka the Phantom od lat mieszka w labiryntowych podziemiach Londyskiej Opery. Zakocha si szaleczo w modej Christine Day i próbowa wszystkiego, aby uczyni j najwiksz gwiazd opery. Kiedy Christine dowiaduje si o historii upiora, odwiedza grób swojego ojca, który przed mierci obieca jej, e wyle jej anioa muzyki, gdy bdzie w niebie.
Destler ju czeka na ni na cmentarzu i hipnotyzuje j dwikami swoich skrzypiec. Pod jego urokiem daje si unie do jego podziemnego królestwa, gdzie wkada piercionek na jej palec i przysiga, e nigdy wicej nie pokocha innego mczyzny, poniewa jest teraz polubiona muzyce . Jednak jest ju potajemnie zarczona z Richardem Duttonem, wspówacicielem opery, który wraz z inspektorem Hawkinsem robi wszystko, co moliwe, aby chroni j przed dostpem tego potwora.

Na dorocznym balu maskowym opery dwoje kochanków zakrada si do cichego kta i omawiaj wspólne plany ucieczki, ale podsuchuje ich Destler, ubrany w imponujcy czerwony kostium z mask z czaszk. Aby da upust, Czerwona mier flirtuje z Carlott, która równie jest obecna, i morduje j po odcigniciu jej od goci balu w perspektywie tête-à-tête . Niedugo potem, przy obiedzie, w wazie na zup odnajduje si jej odcit gow . W panice Upiór ponownie porywa Christine do swojego królestwa, a tu za nim podaj Richard i inspektor Hawkins oraz jego ludzie. W podziemnych katakumbach Destler zorganizowa okrutn gr w kotka i myszk, podczas której dziesitkowa policjantów jeden po drugim, a Richard i Hawkins byli jedynymi ocalaymi, którym udao si dosta do jego kryjówki. Ale obaj gin w póniejszej kótni. W gniewie i desperacji Christine przewraca ogromne kandelabry i podpala schronienie. Kiedy partytura jego opery Triumf Don Juana równie si zapala, Destler krzyczy z bólu, Christine upada i wszystko zaczyna si znowu krci wokó niej. Rozbija si due lustro, wokó którego brzcz drzazgi.

Kiedy otwiera oczy, jest otoczona przez pracowników sceny i jej przyjaciók Meg w teatrze w Nowym Jorku. Mczyzna, którego charakterystyczne rysy twarzy wydaj si znajome, przepycha si przez osoby postronne i pomaga jej wsta. Przedstawia si jako gówny sponsor planowanego show i zapowiada, e dostaaby gówn rol, gdyby wypadek jej nie odstraszy. Jest tak zafascynowany Christine, e wraz z innymi darczycami zaprasza j na kolacj, aby zaprezentowa i uczci jego nowe odkrycie .
Jednak rado Christine ustpuje miejsca nagemu przeraeniu, gdy dyskietki z tym samym charakterem pisma obok zaawansowanego technologicznie systemu muzycznego z klawiszami i komputerami w jego apartamencie na najwyszym pitrze, gdzie zaprosi j, by odwieya si przed obiadem, przypominaj star partytur z biblioteka. Kiedy wczya komputer, nowoczenie brzmica, ale niewtpliwa uwertura do Triumfu Don Juana Erika Destlera bya odtwarzana przez program autorun . Po tym, jak wchodzi do pokoju z ostr uwag, zrywa mask wykonan ze skóry z jego twarzy i ukazuje go jako zjaw. Erik Destler, skazany na wieczne chodzenie po tym wiecie z powodu diabelskiego paktu, przeladowa j przez wieki i ponownie oferuje jej wi na wieczno, poniewa tylko mio i muzyka bd trwa wiecznie .

Chwyta ozdobny sztylet i dga go nim. Nastpnie chwyta jedyny wydruk jego kompozycji oraz dyskietk i ucieka na ulic, gdzie rwie rkopis i wrzuca do lebu razem z dyskietk . Kiedy Christine, która teraz wierzy, e upiór zosta w kocu zniszczony, przechadza si po Broadwayu, zauwaa ulicznego muzyka ze zdjtym kapeluszem na poboczu drogi, który wysuwa si do przodu i zaczyna gra uwertur do Triumfu Don Juana .

Opinie

  • Niezdarny, efekciarski horror o odraajcej powierzchownoci, który nie ma prawie nic wspólnego z literackim pierwowzorem o tym samym tytule Leksykon filmu midzynarodowego
  • Infuzja pynca w lad za odnoszcym sukcesy musicalem, który jest oddany surowemu naturalizmowi krwi z wyblakymi kolorami i tanimi scenografiami Film-Jahrbuch 1991
  • Nosze, które s bardzo ekscytujce, z jednej strony s sukcesem kinowym, ale z drugiej niestety przywouj równie bolesne wspomnienia takich klasyków Grand Guignol jak Theater des Grauens . Szczególnie przypomina si tego przedstawiciela, poniewa Dwight H. Little, który ma swój zauwaalny kleszcz w zwolnionym tempie w Halloween 4, w duej mierze pod kontrol, oddaje si wielu bogato urzdzonym obrazom. W przeciwnym razie atmosfera sprawia, e czujesz si bardziej jak horror z lat 60. z brytyjskiego Hammer Films ni aktualna produkcja amerykaska, poniewa na szczcie nie graj tu nastolatki, a dekoracje s dobrze usposobione. Niestety, doskonae efekty gore modego Kevina Yaghera s znacznie okrojone w niemieckiej wersji - Frank Trebbin - Strach siedzi obok ciebie, 1998

Wydanie DVD i Blu-Ray

Upiór w operze / 9 padziernika 2012 / Ascot Elite Home Entertainment / FSK 18 ( wersja pena )

Róne

Porównanie z powieci

  • W tej filmowej adaptacji fabua zostaa przeniesiona z Parya do Londynu.
  • To jedyna wersja filmu, w której aden yrandol nie wpada w publiczno.
  • Bardzo bliska powieci jest scena cmentarna, w której upiór gra na skrzypcach dla Christine.
  • Po raz pierwszy od czasu filmu niemego ponownie uyto Punjab Lasso upiora.
  • Równie po raz pierwszy od adaptacji filmowej z 1925 roku Christine otrzymuje lekcje piewu od Anioa Muzyki przez cian swojej szatni.

Planowana kontynuacja

  • Robert Englund podpisa kontrakt na kontynuacj filmu, ale to nigdy nie doszo do skutku z powodu negatywnych recenzji.
  • " Fangoria Magazine " twierdzi w 1991 roku, e scenariusz zosta przepisany, a nastpnie wykorzystany do filmu " Dance Macabre ", równie z Englund.
  • Sam Englund stwierdzi w wywiadzie w 2004 roku, e zdecydowanie istnia scenariusz do sequela, który jego zdaniem by znacznie lepszy ni ten z pierwszego filmu, ale ostatecznie nie zosta zrealizowany w adnej formie.

literatura

linki internetowe

Indywidualne dowody

  1. Upiór w operze. W: Leksykon Filmów Midzynarodowych . Serwis filmowy , dostp 6 lutego 2017 r .Szablon: LdiF / Konserwacja / Uyty dostp 

Opiniones de nuestros usuarios

Agnes Czaja

Dzięki za ten post na Upiór w operze (1989), właśnie tego potrzebowałem

Emil Bukowski

Ten artykuł o zmiennej Upiór w operze (1989) przykuł moją uwagę. Zastanawia mnie, jak dobrze odmierzone są słowa, to jest jak... eleganckie.

Andrzej Dziedzic

W tym poście o Upiór w operze (1989) dowiedziałem się rzeczy, których nie znałem, więc mogę już iść spać.

Marek Marciniak

Uznałem, że informacje, które znalazłem na temat zmiennej Upiór w operze (1989), są bardzo przydatne i przyjemne. Gdybym musiał umieścić 'ale', może to oznaczać, że nie jest wystarczająco wyczerpujące w swoim sformułowaniu, ale poza tym jest świetne.