Testament Orfeusza



Internet jest niewyczerpanym źródłem wiedzy, także jeśli chodzi o Testament Orfeusza. Wieki i stulecia ludzkiej wiedzy o Testament Orfeusza zostały przelane, i nadal są przelewane, do sieci, i właśnie dlatego dostęp do niej jest tak trudny, ponieważ możemy znaleźć miejsca, w których nawigacja może być trudna lub wręcz niewykonalna. Proponujemy, abyś nie rozbił się w morzu danych dotyczących Testament Orfeusza i abyś mógł szybko i sprawnie dotrzeć do wszystkich portów mądrości.

Mając na uwadze ten cel, zrobiliśmy coś, co wykracza poza to, co oczywiste - zebraliśmy najbardziej aktualne i najlepiej wyjaśnione informacje na temat Testament Orfeusza. Ułożyliśmy je również w sposób ułatwiający czytanie, z minimalistycznym i przyjemnym wyglądem, zapewniając najlepsze wrażenia użytkownika i najkrótszy czas ładowania. Ułatwiamy Ci to, abyś musiał się martwić tylko o to, by dowiedzieć się wszystkiego o Testament Orfeusza! Jeśli więc uważasz, że osiągnęliśmy nasz cel i wiesz już wszystko, co chciałeś wiedzieć o Testament Orfeusza, z przyjemnością przyjmiemy Cię z powrotem na te spokojne morza sapientiapl.com, gdy tylko Twój głód wiedzy zostanie ponownie rozbudzony.

Film
niemiecki tytu Testament Orfeusza
Tytu oryginalny Testament d'Orphée
Kraj produkcji Francja
Oryginalny jzyk Francuski
Rok wydania 1960
dugo 81 minut
Ocena wiekowa FSK 16
Prt
Dyrektor Jean Cocteau
scenariusz Jean Cocteau
produkcja Jean Thuillier
muzyka Georges Auric
Martial Solal
aparat fotograficzny Roland Pontoizeau
skaleczenie Marie-Josephe Yoyotte
zawód

oraz jako gocie w kolejnoci alfabetycznej: Françoise Arnoul , Charles Aznavour , Lucia Bosè , Yul Brynner , Nicole Courcel , Henri Crémieux , Luis Miguel Dominguín , Daniel Gélin , Jean-Pierre Léaud . Pablo Picasso , Françoise Sagan , Alice Saprich , Annette Stroyberg , Roger Vadim

chronologia

  Poprzednik
Orfeusz

Testament Orfeusza to eksperymentalny, awangardowy, skojarzeniowy film francuskiego kina. Jean Cocteau nakrci go jesieni 1959 roku z nim samym w roli gównej, swoim partnerem Jean Marais i licznymi gocinnymi gwiazdami.

wtek

Spójny akt Nie ma adnych, mówi Cocteau. Wykorzysta rzeczywisto miejsc, ludzi, gestów, sów i muzyki, aby da skorup abstrakcji, której podejmuje si myl. Jego film nie ma pocztku ani koca.

W trakcie tej sceny poeta zostaje trafiony kul i trafia do swego rodzaju wymiaru poredniego, w którym wszystko, co wczeniej naleao do logiki, przesuwa si w nieskoczono. Oscylujc w t i z powrotem midzy przestrzeni i czasem, rzeczywistoci i fantazj, snem i wyobrani, patosem i ironi, yciem i mierci, Cocteau próbuje przenie publiczno do swojego wasnego wiata, wiata niewytumaczalnych sprzecznoci, mitów i dziwacznych stworze, takich jak te centaurom, wyprostowanym istotom kroczcym, ale tym razem z ludzkimi ciaami i koskimi gowami zgodnie z jego stwierdzeniem w napisach pocztkowych, e jest to film dla niewinnych ludzi, których za wszelk cen nie dotyka wada zrozumienia.

Na pocztku Cocteau wciela si w rol Orfeusza, który dziesi lat wczeniej w filmie o tym samym tytule zagra jego tymczasowy partner Jean Marais , którego mona tu zobaczy jako Edypa . Orfeusz idzie dugim korytarzem z drzwiami po obu stronach. Kade z tych drzwi otwiera si w okrelonym czasie, dziki czemu poeta moe swobodnie wej w kad epok. Orfeusza przyjmuje w siedmiu rónych przedpokojach Yul Brynner , który ubrany we frak i ozdobiony sucym acuchem, siedzi za biurkiem i sprawia wraenie majordomusa podziemi. Wdrujc po rónych epokach, poeta / Orfeusz dowiadcza najbardziej zagmatwanych spotka, w których epoki s tak samo zamazane, jak postacie antyczne lub historyczne prezentuj si w nowoczesnych szatach, a iluzja ponownie czy si z rzeczywistoci.

Na przykad czowiek, który na wzór Ludwika XV. przebrany za wspóczesnego chopca, jakby by starym przyjacielem. Chopiec jest zdumiony, poniewa nie zna osoby naprzeciwko. Mczyzna tumaczy swoje postpowanie: To pomyka, wziem ci za syna profesora, a ty sam jeste tym profesorem ale dopiero za czterdzieci lat. Minerwa, bogini rozsdku, pomaga mu w przetrwaniu w zamszowych butach pospieszy poet do opuszczenia wiata, w którym i tak nie ma dla niego miejsca, jak mówi. Przebija go wóczni i podobno pozwala mu umrze. Ale podobnie jak inne wypowiedzi filmowe Cocteau, ten mit, mit wasnej mierci, nie jest rzeczywistoci. Cyganie pielgrzymi, którzy pacz nad miejscem ostatniego spoczynku filmowego poety, lamentuj nad pustym grobem.

Notatki produkcyjne

Zdjcia do Testamentu Orfeusza rozpoczy si 7 wrzenia 1959 r. i zakoczyy 18 padziernika 1959 r. Prawykonanie odbyo si 18 lutego 1960 r. W Niemczech Testament Orfeusza mia premier 26 padziernika 1961 r. W Austrii pas rozpocz si w dniu mierci Cocteau, 11 padziernika 1963 roku.

Wola Orfeusza nie zostaa zbyt ciepo przyjta przez krytyk i bya ostatnim filmem fabularnym Cocteau.

Konstrukcje filmowe pochodz od Pierre'a Guffroya . François Truffaut by asystentem produkcji, Claude Pinoteau i Étienne Périer byli doradcami technicznymi. Gocinnie Yul Brynner by równie zaangaowany w zarzdzanie produkcj.

Alice Heyliger, która w momencie krcenia miaa 17 lat i graa blondynk Eurydyk, nie bya aktork, ale córk ówczesnego konsula holenderskiego w Nicei.

Opinie

W dzisiejszych czasach w Paryu odbywa si premiera najnowszego i jeli mona polega na zapowiedziach genialnego twórcy ostatniego filmu wszechstronnego, upartego i stymulujcego Jeana Cocteau. Le testament d'Orphée, testament Orfeusza, to film nieobiektywny, bez fabuy. A jego twórca mówi szczerze: Kiedy deklarowaem w telewizji i radiu, e mój film nie bdzie mia ani rki, ani stopy, ale dusz, artowaem. Ale artowaem z ca powag... To niezaprzeczalne: wikszo ludzi, którzy zobacz mój film, powie, e to wszystko bzdury i e nic nie rozumiej. Nie pomylisz si cakowicie, poniewa sam nie rozumiem tego wszystkiego. W twórczoci Cocteau pikno i groza ludzkiej podwiadomoci pojawiaj si w obrazach penych poetyckiej siy. Do powiedzie, e film moe by medium poezji bo pozwala pokaza nierzeczywisto z realizmem, który zmusza widza do uwierzenia w to.

- Die Zeit , wydanie z 12 lutego 1960

Jeszcze przed premier francuski reyser, poeta, malarz i kompozytor, którego pisarz Klaus Mann okreli kiedy jako »wizjonerski klaun i wizjoner klaunów«, ostrzega kinomanów przed zagadkowymi wydarzeniami, które rozegraj si na ekranie przed nimi. . Wikszo ludzi, którzy zobacz mój film, powiedzia Cocteau, powie, e to wszystko jest nonsensem i e nic nie rozumiej. Nie pomylisz si cakowicie, poniewa sam nie rozumiem tego wszystkiego.

- Der Spiegel z 3 lutego 1960

Listy filmowe Paimanna podsumoway: Nierealne sekwencje scen realizmu i nierealnoci uformowane z postaci z wczeniejszych filmów Cocteau, zwaszcza Orfeusz i skojarzenia mylowe uniwersalnego geniuszu, przy których ich twórca (wedug niego) cakowicie oszala , dziki czemu równie nam dano szans na prób ich odtworzenia lub zinterpretowania. On sam w roli gównej opowiadajcej, sugerujcej, nawizujcej kontakt ze schematycznymi postaciami. Mimo caej fantazji i podania w czeniu uj studyjnych i plenerowych, specyficznego akompaniamentu muzycznego i udanej sztuczki fotograficznej, przyjaciele niekonwencjonalnych s co najmniej ciekawi.

Nieustannie przeplatajc si z patosem i ironi, Cocteau w swoim ostatnim dziele wiadomie cytuje ludzi i motywy ze swojego bardzo osobistego filmowego wiata, by w kocu zmierzy si z sybilliczn ocen swoich stworze. W swoim fascynujcym wizualnie spektaklu poegnalnym, penym skoków i sprzecznoci, Cocteau skada hod mitom; Ju w czoówce programowo odwouje si do intuicji widza: Film dla niewinnych ludzi, których za wszelk cen nie dotyka wada zrozumienia. Fascynujcy dyskurs eseistyczny o poetyckiej kreacji i rozpoznaniu, o podwiadomoci i sennym.

linki internetowe

Indywidualne dowody

  1. Pytania za drzwiami. Relacja z pracy filmowej Cocteau w Der Spiegel, 1/6/960
  2. Jean-Claude Sabria: Cinéma français. Les années 50. Pary 1987, nr 893
  3. Testament Orfeusza w listach filmowych Paimann za ( pamitka z oryginaem od 13 wrzenia 2016 w Internet Archive ) Info: archiwum Link zosta wstawiony automatycznie i nie zostaa jeszcze sprawdzona. Sprawd link do oryginau i archiwum zgodnie z instrukcjami, a nastpnie usu to powiadomienie. @1@2Szablon: Webachiv / IABot / old.filmarchiv.at
  4. Testament Orfeusza w Leksykonie Filmów Midzynarodowych

Opiniones de nuestros usuarios

Honorata Janowski

Bardzo ciekawy ten post o Testament Orfeusza.

Ernest Borkowski

Byłem zachwycony, że znalazłem ten artykuł na temat _zmienna.

Marlena Ratajczak

Język wygląda na stary, ale informacje są wiarygodne i ogólnie wszystko, co napisano o Testament Orfeusza, daje dużo pewności.

Bohdan Krzemiński

Wreszcie! W dzisiejszych czasach wydaje się, że jeśli nie piszą artykułów składających się z dziesięciu tysięcy słów, to nie są szczęśliwi. Panowie autorzy treści, to TAK to dobry artykuł o Testament Orfeusza.