Sierociniec



Internet jest niewyczerpanym źródłem wiedzy, także jeśli chodzi o Sierociniec. Wieki i stulecia ludzkiej wiedzy o Sierociniec zostały przelane, i nadal są przelewane, do sieci, i właśnie dlatego dostęp do niej jest tak trudny, ponieważ możemy znaleźć miejsca, w których nawigacja może być trudna lub wręcz niewykonalna. Proponujemy, abyś nie rozbił się w morzu danych dotyczących Sierociniec i abyś mógł szybko i sprawnie dotrzeć do wszystkich portów mądrości.

Mając na uwadze ten cel, zrobiliśmy coś, co wykracza poza to, co oczywiste - zebraliśmy najbardziej aktualne i najlepiej wyjaśnione informacje na temat Sierociniec. Ułożyliśmy je również w sposób ułatwiający czytanie, z minimalistycznym i przyjemnym wyglądem, zapewniając najlepsze wrażenia użytkownika i najkrótszy czas ładowania. Ułatwiamy Ci to, abyś musiał się martwić tylko o to, by dowiedzieć się wszystkiego o Sierociniec! Jeśli więc uważasz, że osiągnęliśmy nasz cel i wiesz już wszystko, co chciałeś wiedzieć o Sierociniec, z przyjemnością przyjmiemy Cię z powrotem na te spokojne morza sapientiapl.com, gdy tylko Twój głód wiedzy zostanie ponownie rozbudzony.

Film
niemiecki tytu Sierociniec
Tytu oryginalny El orfanato
Kraj produkcji Meksyk , Hiszpania
Oryginalny jzyk hiszpaski
Rok wydania 2007
dugo 105 minut
Ocena wiekowa FSK 12
Prt
Dyrektor Juan Antonio Bayona
scenariusz Sergio G. Sanchez
produkcja Mar Targarona
Guillermo del Toro
Álvaro Augustín
Joaquín Padro
muzyka Fernando Velázquez
aparat fotograficzny Óscar Faura
skaleczenie Sergio G. Sanchez
zawód

Sierociniec (Tytu oryginalny: El orfanato ) to hiszpasko-meksykaski horror / dramat i odnoszcy sukcesy reyser Juan Antonio Bayona z 2007 roku. Film zajmuje si zjawiskami nadprzyrodzonymi. Gówn rol odgrywa Belén Rueda .

wtek

W dzisiejszej Hiszpanii 37-letnia Laura i jej m Carlos, lekarz, kupuj odlegy sierociniec, w którym Laura mieszkaa jako dziecko 30 lat temu, i zastanawiaj si nad ponownym uruchomieniem go. Jej adoptowany syn Simón ani nie wie o swojej adopcji, ani nie zdaje sobie sprawy, e jest nosicielem wirusa HIV . Nie jest niczym niezwykym jak na swój wiek, Simón, który czsto pi w óku Laury, ma dwóch wymylonych przyjació . W rustykalnej willi wkrótce poznaje szeciu nowych, znacznie bardziej niepokojcych, wymylonych przyjació. Na wybrzeu znajduje si nieczynna latarnia morska. Obecnie Simón czyta histori Piotrusia Pana , chopca, który nigdy nie dorasta, i twierdzi, e on sam nigdy nie doronie, tak jak jego nowi przyjaciele.

Pojawia si starsza pracownica socjalna Benigna, która jest nachalna w swoich aktach dotyczcych Simóna. Laura wyrzuca j z domu. Tego samego wieczoru syszy odgosy z ogrodu, w którym stara kobieta ukrywa si w szopie. Zostaa znaleziona przez Laur i ucieka. Kiedy Laura i Carlos chc zoy skarg, odkrywaj, e w wiosce nie ma zarejestrowanego pracownika socjalnego o imieniu Benigna. Policji nie udao si równie wytropi kobiety w kolejnych miesicach.

Simón mówi Laurze, e wybiera si na poszukiwanie mieci ze swoimi fantastycznymi przyjaciómi . Celem gry jest odnalezienie "skarbu" ukrytego przez innych, po czym spenisz yczenie. Wraz z matk poda ladami wytyczonymi przez przyjació, które ostatecznie prowadz do szuflady, w której znajduj si dokumenty o Simónie. Simón twierdzi, e dowiedzia si o adopcji i miertelnej chorobie Tomasa, jednego z jego nowych przyjació, w co jego matka nie wierzy, i nazywa j kamc.

Kiedy para witowaa nastpnego dnia otwarcie sierocica w ogrodzie, Laura chciaa zabra Simóna z jego pokoju, by to uczci, ale odmówi, poniewa chcia wczeniej pokaza may domek swojej matki Tomás. Krótka kótnia koczy si policzkiem dla Simóna, który nastpnie zostaje w swoim pokoju. Kiedy Laura póniej próbuje szuka Simóna, nie mona go znale. Na korytarzu pojawia si dziecko z workiem na ziemniaki na gowie i niebieskim kitlem z wyhaftowanym Tomasem . Wierzc, e to Simón, Laura próbuje cign mu worek z gowy, ale dziecko zamyka j w azience i znika.

Mimo gorczkowych poszukiwa w domu i przy latarni morskiej Simón wci zagin. Laura zaczyna dostrzega rodzaj nawiedzenia: syszy odgosy pukania i dudnienia i jest przekonana, e czuje obecno obcych istot. W obecnoci grupy samopomocy twierdzi, e Simón wci yje i zosta porwany tylko przez swoich fantastycznych przyjació.

W miecie - mino ju 6 miesicy - Laura rozpoznaje tajemniczego pracownika socjalnego pchajcego wózek na przejciu dla pieszych i dzwoni do niej. Kiedy odwraca si i waha, zostaje przejechana przez karetk. Próby reanimacji Carlosa s daremne. Laura znajduje w wózku tylko jedn lalk. Kiedy policja przeszukaa mieszkanie zabitego, zabezpieczya dokumenty, z których wynikao, e Benigna wiele lat temu pracowaa w sierocicu i potajemnie wychowywaa swojego zdeformowanego syna Tomasa, który zawsze nosi worek na twarzy. Kiedy Laura opuszczaa sierociniec, dzieci oszukay oszpeconego Tomasa: podczas odpywu wpdziy go do jaskini przy latarni morskiej i zdjy mu worek z gowy, eby zobaczy, czy odway si wyj. Tomás, który pozosta w jaskini, uton wraz z przypywem.

Laura jest zdesperowana. Dziewi miesicy po znikniciu syna kontaktuje si z medium zwanym Aurora i (pseudo) naukowcami, którzy organizuj seans w jej domu . Medium nie udaje si wyledzi Simóna, a coraz bardziej zirytowany Carlos wyrzuca j z domu. Aurora radzi Laurze, aby posuchaa swojego wewntrznego gosu i mówi jej, e ludzie bliscy mierci maj zdolno widzenia duchów.

Laura, coraz bardziej zafascynowana odnalezieniem Simóna, odkrywa lalki piciorga dzieci, które mieszkay z ni w sierocicu pod parapetem okna i poda ladami nowego poszukiwacza mieci, który prowadzi je do odkrconej klamki. Szukajc odpowiednich drzwi, znajduje koci piciorga dzieci we wbudowanym piekarniku w szopie. Policja jest przekonana, e Benigna zemcia si wówczas na towarzyszu zabaw swojego syna. Carlos chce si wyprowadzi z domu po tych wszystkich incydentach, ale Laura, która nie moe zaakceptowa mierci Simóna, czuje si prawie u kresu swoich poszukiwa. Namawia go, by zostawi j sam w domu na kolejne dwa dni.

Po wyjedzie Carlosa zaczyna urzdza sierociniec jak dawniej, aby wyczarowa byych winiów: montuje óka w starym dormitorium , stawia stracha na wróble , nakrywa do stou, zakada sukienk niani i dzwoni dzwonek, ale aden nie przynosi sukcesu. Dopiero gdy zaczyna bawi si w woa z duchami na górze , pojawiaj si dzieci i prowadz je do schowka na mioty, po czym znów znikaj. Kiedy Laura wkada klamk, któr znalaza kilka dni temu w dziurze, mona otworzy wczeniej niezauwaone drzwi, które prowadz do piwnicy. To tutaj znajdowaa si tajna kryjówka oszpeconego Tomasza, o czym wiadcz liczne rysunki i zdjcia dzieci.

Odnajduje swojego syna lecego nietknitego i ywego w dawnym óku Tomasa i bierze go w ramiona. Kiedy dom zaczyna hucze i z parteru dobiegaj gosy dzieci, baga Simóna, by nie wierzy w duchy i zachowa spokój. Po tym rozpaczliwym zaprzeczeniu, widmo nagle si koczy, a Laura stoi samotnie w pómroku. Pomieszczenie popado w ruin, przecierado, którym by owinity Simón, zanim wylizgno si jej z rki. Kiedy zauwaa, e balustrada pka w jednym miejscu, odkrywa na pododze pod schodami ju zmumifikowane ciao dziecka, z workiem Tomasa na gowie. Laura uwiadamia sobie, co si stao: may domek oznacza piwnic, Simón ukrywa si w piwnicy. Szukajc go przypadkowo zaklinowaa drzwi rurami z szafy na mioty. Pukanie syszane tej nocy byo bbnieniem jej uwizionego syna, gonym hukiem, gdy porcz zapada si pod nim. Twój syn nie yje od ponad dziewiciu miesicy.

Wnosi ciao Simona do dormitorium, siada z nim przy oknie i zaywa du dawk rodka uspokajajcego. auje, e nie ma syna z powrotem i krótko kiwa gow. Kiedy znów podnosi wzrok, wszystkie sieroty siedz w swoich ókach w pokoju. Wród nich jest take Tomás, ale bez maski. Latarnia byska za Laur, sieroty i Tomás doczaj do niej umiechajc si. Simón, znów ywy, pyta, czy moe si obudzi. Laura, która dorastaa jak Wendy Darling , obiecuje zosta z dziemi.

Na koniec widzimy Carlosa opakujcego mier Laury, Simóna i sierot. W samym domu Carlos znajduje amulet, który poyczy swojej onie pod warunkiem, e powinna go zwróci, gdy Simón pojawi si ponownie. W kocu umiecha si, gdy drzwi otwieraj si jak za dotkniciem czarodziejskiej ródki po podniesieniu amuletu.

Ta i róne

Sierociniec by krcony w Barcelonie i Llanes , Oviedo w Hiszpanii.

Wedug Box Office Mojo , na dzie 3 marca 2009 roku film zarobi na caym wiecie okoo 79 milionów dolarów ( Total Lifetime Grosses ), z czego okoo 91 procent poza Stanami Zjednoczonymi. Za Labiryntem Pana (D: Guillermo del Toro , 2006) to drugi najbardziej udany hiszpaski film wszech czasów.

Film by oficjalnym filmem Hiszpanii na 80. Oscara , ale nie wzi udziau w konkursie.

Opinie

Na Rotten Tomatoes , Sierociniec jest wymieniony w dniu 26 marca 2009 roku o 86 procent 145 ocenianych opinie (90 procent z 10 najlepszych krytyków), Metacritic widzi film w 74 procent z 33 ocenianych opinii. Film znalaz si w IMDb w dniu 8 grudnia 2013 roku z gosami 93 753 widzów na 7,5 na 10 punktów.

Niemal kady krytyk filmowy pamita Innych (D: Alejandro Amenábar , 2001). Osoby wspominaj o Diabelskim Krgosupu (D: Guillermo del Toro , 2001), Gdy gondole s w aobie (D: Nicolas Roeg , 1973) czy Zamku Tajemnic (D: Jack Clayton , 1961). Ze wzgldu na niewiarygodny styl narracji Roger Ebert ma wtpliwoci, czy duchy w ogóle istniej co jest w zasadzie nieistotne i poleca t prac widzom o rozwinitej koncentracji uwagi . David Ansen mówi o filmie, który by powanie przeraajcy ( powanie przeraajcy). Z kolei leksykon filmów midzynarodowych stwierdza, e w staromodnej produkcji iskra nie przeskakuje.

Horror w piekielnie ekonomicznej dawce. [...] Dobra nawiedzone opowiadanie rozumie, e przeszo niesie ze sob wag [...].

- Ty Burr : The Boston Globe

" Sierociniec to znacznie wicej ni horror [...] Dziki urokowi piknej, niepokojcej scenerii, kamerze kochajcej drzwi i schody oraz partyturze, która potrafi odpowiednio podkreli wizualny jzyk filmu, sierociniec jest niezwykle dojrzaym przedstawicielem swojego gatunku.

- Eva Tüttelmann : Monta Edit

Podstawowy przepis [] nie jest do koca oryginalny. [...] Ale mody hiszpaski reyser wypracowuje wasny styl ze scenografii, który zachwyca estetyczn spójnoci ze zredukowan palet barw, oszczdnie dozowanymi efektami dwikowymi i precyzyjn chirurgi cicia .

- Martin Schwickert : Codzienne lustro

Wielki temat gatunku : nasz gboko zakorzeniony, ale nieuznany strach przed dziemi [...] Nawet adopcja jest potn metafor [...] niepokojc, ale inteligentn i wraliw dramatyzacj straty i mierci: i fantazje o spenienie ycze podania za zmarym

- Peter Bradshaw : Stranik

" W sierocicu znajduje si dokadnie jedna krwawa scena [...]"

- Carina Chocano : Los Angeles Times

Pierwszy horror od duszego czasu, który sprawi, e pakaem.

- Jim Emerson : http://blogs.suntimes.com

Nagrody (wybór)

Goja 2008
  • Goya w kategorii Najlepsza Maska - Lola López i Itziar Arrieta
  • Goya w kategorii Najlepszy Mody Reyser - Juan Antonio Bayona
  • Goya w kategorii Najlepszy Sprzt - Josep Rosell
  • Goya w kategorii Najlepszy Producent - Sandra Hermida
  • Goya za najlepszy scenariusz oryginalny Sergio G. Sánchez
  • Goya w kategorii Najlepszy dwik - Xavier Mas, Marc Orts i Oriol Tarragó
  • Goya w kategorii Najlepsze efekty specjalne - David Martí, Montse Ribé, Pau Costa, Enric Masip, Lluís Castells i Jordi San Agustín
  • Nominacja w kategorii Najlepsze kostiumy - Maria Reyes
  • Nominacja w kategorii Najlepszy monta - Elena Ruiz
  • Nominacja w kategorii Najlepszy Film
  • Nominacja w kategorii Najlepsza aktorka - Belén Rueda
  • Nominowany w kategorii Najlepszy Mody Aktor - Roger Príncep
  • Nominacja w kategorii Najlepsza muzyka filmowa - Fernando Velázquez
  • Nominacja dla najlepszej aktorki drugoplanowej - Geraldine Chaplin
Europejska Nagroda Filmowa 2008
  • Nominacja w kategorii Najlepszy Film Europejski
  • Nominacja w kategorii Najlepsza aktorka - Belén Rueda
  • Nominowany w kategorii Najlepszy aparat
  • Nominacja w kategorii Najlepsza muzyka filmowa
Fantastyczna wysyka 2008
  • Midzynarodowa Nagroda Filmu Fantasy w kategorii Najlepsza Aktorka - Belén Rueda
  • Midzynarodowa Nagroda Filmu Fantasy dla Najlepszego Reysera - Juan Antonio Bayona
Midzynarodowy Festiwal Filmowy w São Paulo 2007
  • Nominacja do Nagrody Midzynarodowego Jury - Juan Antonio Bayona
Nagrody Sant Jordi 2008
  • Nagroda Publicznoci w kategorii Najlepszy Film - Juan Antonio Bayona
Nagrody Filmowe w Barcelonie 2007
  • Barcelona Film Award w kategorii Najlepsza Aktorka - Belén Rueda
  • Barcelona Film Award w kategorii Najlepsza Scenografia - Josep Rosell
  • Barcelona Film Award w kategorii Najlepsze Zdjcia - Óscar Faura
  • Barcelona Film Award w kategorii Najlepszy Film
  • Barcelona Film Award w kategorii Najlepszy Monta - Elena Ruiz
  • Barcelona Film Award w kategorii Najlepszy Mody Reyser - Juan Antonio Bayona
  • Barcelona Film Award w kategorii Najlepszy dwik - Xavier Mas, Marc Orts i Oriol Tarragó
Cinema Writers Circle Awards, Hiszpania 2008
  • Nagroda CEC w kategorii Najlepszy Monta - Elena Ruiz
  • Nagroda CEC w kategorii Young Talent - Juan Antonio Bayona
  • Nagroda CEC w kategorii Najlepsza muzyka filmowa - Fernando Velázquez
Festiwal Filmowy Gérardmer 2008
  • Nagroda gówna - Juan Antonio Bayona
  • Nagroda Jury SCI FI - Juan Antonio Bayona
Hiszpaski Zwizek Aktorów 2008
  • Nagroda Hiszpaskiego Zwizku Aktorów dla najlepszej aktorki drugoplanowej w filmie - Geraldine Chaplin
  • Nominacja dla najlepszej aktorki w filmie - Belén Rueda
Hiszpaskie Nagrody Muzyczne 2008
  • Nagroda muzyczna w kategorii Najlepsza muzyka filmowa - Fernando Velázquez

linki internetowe

Commons : El Orfanato  - kolekcja obrazów, filmów i plików audio

Indywidualne dowody

  1. certyfikat dopuszczenia do sierocica . Dobrowolna samoregulacja brany filmowej , grudzie 2007 (PDF; numer testu: 112 560 K).
  2. a b IMDb , zobacz linki do stron internetowych.
  3. Sierociniec. W: Box Office Mojo. Box Office Mojo, LLC, obejrzano 3 marca 2009 .
  4. Juan Antonio Bayona. (Niedostpne ju online.) W: Arte Tracks. ARTE GEIE, 3 maja 2008, dawniej w oryginale ; ródo 31 sierpnia 2008 .  ( Strona nie jest ju dostpna , szukaj w archiwach internetowychInfo: Link zosta automatycznie oznaczony jako wadliwy. Sprawd link zgodnie z instrukcjami, a nastpnie usu to powiadomienie.@1@2Szablon: Dead Link / www.arte.tv  
  5. http://www.metacritic.com/film/titles/orphanageq=orphanage
  6. a b c Ty Burr: W Sierocinie mistrzowska mieszanka strachu i napicia. W: The Boston Globe . 11 stycznia 2008, dostp 31 sierpnia 2008 (w jzyku angielskim): przeraenie w piekielnie odmierzonych dawkach. [...] Dobra opowie o strachach to rozumie - e przeszo ma wag [...] "
  7. a b c Eva Tüttelmann: S heeeere. W: cicie # 49. ródo 31 sierpnia 2008 .
  8. a b Jim Emerson: TIFF 2007: Casa of Horrors. (Nie jest ju dostpny online.) Na stronie : http://blogs.suntimes.com . Zarchiwizowane z oryginau w dniu 6 lipca 2008 ; obejrzano 31 sierpnia 2008 (w jzyku angielskim): "jedyny horror z ostatnich wspomnie, który doprowadzi mnie do ez" Info: Link do archiwum zosta wstawiony automatycznie i nie zosta jeszcze sprawdzony. Sprawd link do oryginau i archiwum zgodnie z instrukcjami, a nastpnie usu to powiadomienie. @1@2Szablon: Webachiv / IABot / blogs.suntimes.com
  9. ^ Roger Ebert : Sierociniec (R). 28 grudnia 2007, dostp 31 sierpnia 2008 (angielski): jeli rzeczywicie s w nim duchy. Nie jestem pewien [...] Nie ma to znaczenia dla nas, poniewa jestemy w umyle Laury, bez wzgldu na wszystko "
  10. David Ansen: Wizyta w sierocicu. W: Newsweek . 15 grudnia 2007, udostpniono 31 sierpnia 2008 .
  11. ^ Dom dziecka w leksykonie filmu midzynarodowego
  12. Martin Schwickert: Labirynt duchów. W: Der Tagesspiegel . 19 lutego 2008, dostp 31 sierpnia 2008 .
  13. ^ Peter Bradshaw: Sierociniec. W: Opiekun . 21 marca 2008, dostp 31 sierpnia 2008 : Wspaniay temat gatunku: nasz gboki, ale nieuwiadomiony strach przed dziemi. [] Sama adopcja jest potn metafor [] Sierociniec to niepokojca, a zarazem inteligentna i pena wspóczucia dramatyzacja straty i aoby: pod pewnymi wzgldami jest to fantazja speniajca yczenia, sposób na podanie za zmarym w pustk "
  14. Carina Chocano: Sierociniec. (Nie jest ju dostpny online.) W: Los Angeles Times . 28 grudnia 2007, w archiwum z oryginaem na 5 padziernika 2008 roku ; dostp w dniu 31 sierpnia 2008 r. (w jzyku angielskim): W Sierociniec jest jedna krwawa scena Informacje: Link do archiwum zosta wstawiony automatycznie i nie zosta jeszcze sprawdzony. Sprawd link do oryginau i archiwum zgodnie z instrukcjami, a nastpnie usu to powiadomienie. @1@2Szablon: Webachiv / IABot / www.calendarlive.com

Opiniones de nuestros usuarios

Norbert Ostrowski

Ładny artykuł z _zmienna.

Jozef Dobosz

Zgadza się. Zawiera niezbędne informacje o Sierociniec.

Alan Gil

Podane informacje o zmiennej Sierociniec są prawdziwe i bardzo przydatne. Dobrze.