Salzburg wielki teatr wiatowy



Internet jest niewyczerpanym źródłem wiedzy, także jeśli chodzi o Salzburg wielki teatr wiatowy. Wieki i stulecia ludzkiej wiedzy o Salzburg wielki teatr wiatowy zostały przelane, i nadal są przelewane, do sieci, i właśnie dlatego dostęp do niej jest tak trudny, ponieważ możemy znaleźć miejsca, w których nawigacja może być trudna lub wręcz niewykonalna. Proponujemy, abyś nie rozbił się w morzu danych dotyczących Salzburg wielki teatr wiatowy i abyś mógł szybko i sprawnie dotrzeć do wszystkich portów mądrości.

Mając na uwadze ten cel, zrobiliśmy coś, co wykracza poza to, co oczywiste - zebraliśmy najbardziej aktualne i najlepiej wyjaśnione informacje na temat Salzburg wielki teatr wiatowy. Ułożyliśmy je również w sposób ułatwiający czytanie, z minimalistycznym i przyjemnym wyglądem, zapewniając najlepsze wrażenia użytkownika i najkrótszy czas ładowania. Ułatwiamy Ci to, abyś musiał się martwić tylko o to, by dowiedzieć się wszystkiego o Salzburg wielki teatr wiatowy! Jeśli więc uważasz, że osiągnęliśmy nasz cel i wiesz już wszystko, co chciałeś wiedzieć o Salzburg wielki teatr wiatowy, z przyjemnością przyjmiemy Cię z powrotem na te spokojne morza sapientiapl.com, gdy tylko Twój głód wiedzy zostanie ponownie rozbudzony.

Dane
Tytu: Salzburg wielki teatr wiatowy
Rodzaj: Tajemnicza gra
Oryginalny jzyk: Niemiecki
Autor: Hugo von Hofmannsthal
Rok wydania: 1922
Premiera: 12 sierpnia 1922
Miejsce premiery: Kolegiata w Salzburgu
Reyser premiery Max Reinhardt
ludzie
  • mistrz
  • Anio
  • Drugi anio
  • wiat
  • Policzek
  • mier
  • Przeciwnik
  • Nieinkarnowane dusze
  • król
  • pikno
  • mdro
  • Bogatsze
  • Rolnik
  • ebrak

Salzburg Theatre World to gra przez Hugo von Hofmannsthal . Jest ona oparta na misterium Wielki Teatr wiata przez Pedro Calderón de la Barca . Zachowano jego podstawow koncepcj, ale zmieniono specyficzny projekt postaci (zwaszcza ebraka), aby móc odnie si do sytuacji kryzysów spoeczno-politycznych po I wojnie wiatowej .

zadowolony

ycie ludu jest alegorycznie przedstawione jako sztuka: W imieniu Boga (zwanego tu mistrzem ), którego przekazuj anioowie, dusze jeszcze nienarodzone otrzymuj swoje role ze wiata personifikowanego, czyli ycia, które maj prowadzi. Cztery dusze otrzymuj role reprezentujce róne warstwy spoeczne: króla, bogatego, chopa i ebraka. Dwóm innym powierzono role uosobie pikna i mdroci. Odchodzc od modelu Calderóna, dusza, która ma zosta ebrakiem, buntuje si przeciwko temu losowi i pocztkowo nie chce odgrywa tej roli. W swoim ziemskim yciu jako ebrak jest nastpnie zatrudniony przez rolnika jako drwal i dlatego otrzymuje topór. Szeptem przeciwnika, swego rodzaju diabelskiej postaci, jest bliski gwatownego uycia siekiery wbrew istniejcemu porzdkowi, ale zostaje uspokojony i poddany swojemu losowi. W kocu pojawia si mier, aby przywoa ludzi z ich ziemskiego ycia. Przede wszystkim bogacz broni si przed mierci, dopóki ebrak go nie pocieszy, a ludzie, teraz znowu jako dusze bez ziemskiego stroju, s prowadzeni do Boga przez anioów.

Historia publikacji i wydajnoci

Pierwsze plany utworu powstay latem 1919 roku; W tym czasie Hofmannsthal i Max Reinhardt przygotowywali pierwszy festiwal w Salzburgu . Jednak dopiero w sierpniu 1921 r. Praca zostaa zaprojektowana. Po raz pierwszy ukazaa si w lipcu 1922 r. W monachijskim czasopimie Neue deutsche Austausch (pierwszy odcinek, pierwszy numer); pierwsza ksika ukazaa si w tym samym roku w innej wersji tekstowej. Insel Verlag . Premiera odbya si 12 sierpnia 1922 roku w ramach Festiwalu w Salzburgu pod dyrekcj Maxa Reinhardta. Muzyka wysza od Einara Nilsona , zestaw stworzy Alfred Roller , a rol ebraka wcieli si Alexander Moissi .

Podczas gdy inna tajemnicza sztuka Hofmannsthala, Jedermann, staa si integraln czci festiwalu, Salzburg World Theatre nie móg zwyciy i pojawi si w programie ponownie dopiero w 1925 roku, w którym nastpiy dalsze zmiany w tekcie. Reinhardt ponownie wystawi sztuk w Berlinie w 1933 roku, premiera odbya si 1 marca.

W 1947 i 1949 roku powstay dwie wersje suchowiska, pierwsza zostaa wyprodukowana przez RIAS (re. Hanns Korngiebel ), druga przez Hessischer Rundfunk (re. Hans Kettler ).

linki internetowe

Indywidualne dowody

  1. ^ T. Reitmeier: Salzburg Great World Theatre (1922) . W: M. Mayer, J. Werlitz (red.) Hofmannsthal-Handbuch. JB Metzler, Stuttgart 2016, s. 211213
  2. ^ Archiwum Salzburg Festival
  3. ^ Ariane Thomalla: Gra moralnoci w czasach kryzysu. Wielki teatr wiatowy w Salzburgu mia swoj premier 85 lat temu. Deutschlandfunk.de, opublikowane 13 sierpnia 2007.
  4. ^ Suchowisko RIAS w bazie danych suchowisk ARD
  5. Radio HR w Audible.

Opiniones de nuestros usuarios

Jozef Bednarz

W tym poście o Salzburg wielki teatr wiatowy dowiedziałem się rzeczy, których nie znałem, więc mogę już iść spać.

Hubert Ptak

Zawsze dobrze jest się uczyć. Dziękuję za artykuł o zmiennej Salzburg wielki teatr wiatowy

Blazej Konieczna

Język wygląda na stary, ale informacje są wiarygodne i ogólnie wszystko, co napisano o Salzburg wielki teatr wiatowy, daje dużo pewności.

Roksana Sawicki

Informacje o zmiennej Salzburg wielki teatr wiatowy są bardzo ciekawe i rzetelne, podobnie jak pozostałe artykuły, które przeczytałem do tej pory, a jest ich już wiele, bo na randkę na Tinderze czekam prawie godzinę i się nie pojawia, więc daje mi to, że mnie to wystawiło. Korzystam z okazji, aby zostawić kilka gwiazdek dla firmy i srać na moje pieprzone życie.