Przerwany festiwal powicenia



Internet jest niewyczerpanym źródłem wiedzy, także jeśli chodzi o Przerwany festiwal powicenia. Wieki i stulecia ludzkiej wiedzy o Przerwany festiwal powicenia zostały przelane, i nadal są przelewane, do sieci, i właśnie dlatego dostęp do niej jest tak trudny, ponieważ możemy znaleźć miejsca, w których nawigacja może być trudna lub wręcz niewykonalna. Proponujemy, abyś nie rozbił się w morzu danych dotyczących Przerwany festiwal powicenia i abyś mógł szybko i sprawnie dotrzeć do wszystkich portów mądrości.

Mając na uwadze ten cel, zrobiliśmy coś, co wykracza poza to, co oczywiste - zebraliśmy najbardziej aktualne i najlepiej wyjaśnione informacje na temat Przerwany festiwal powicenia. Ułożyliśmy je również w sposób ułatwiający czytanie, z minimalistycznym i przyjemnym wyglądem, zapewniając najlepsze wrażenia użytkownika i najkrótszy czas ładowania. Ułatwiamy Ci to, abyś musiał się martwić tylko o to, by dowiedzieć się wszystkiego o Przerwany festiwal powicenia! Jeśli więc uważasz, że osiągnęliśmy nasz cel i wiesz już wszystko, co chciałeś wiedzieć o Przerwany festiwal powicenia, z przyjemnością przyjmiemy Cię z powrotem na te spokojne morza sapientiapl.com, gdy tylko Twój głód wiedzy zostanie ponownie rozbudzony.

Daty operowe
Tytu oryginalny: Przerwany festiwal powicenia
Ulotka programowa dla pierwszego przedstawienia w 1796 roku

Ulotka programowa dla pierwszego przedstawienia w 1796 roku

Ksztat: Opera heroiczno-komiczna w dwóch aktach
Oryginalny jzyk: Niemiecki
Muzyka: Piotr z zimy
Libretto : Franz Xaver Huber
ródo literackie: Jean-François Marmontel : Les Incas ou La Destruction de lempire du Pérou
Premiera: 14 czerwca 1796
Miejsce premiery: Kärntnertortheater Wiede
Czas odtwarzania: okoo 2 ½ godziny
Miejsce i czas akcji: Peru w XVI wieku
ludzie
  • Huayna Capac, Inca of Peru ( bas )
  • Roka, jego najstarszy syn ( tenor )
  • Myrha, jego córka ( sopran )
  • Murney, Anglik (tenor)
  • Elvira, jego ona (sopran)
  • Mafferu, genera Inków (bas)
  • Villac Umu, arcykapan (bas)
  • Guliru, towarzysz zabaw Myrhas (sopran)
  • Balisa, towarzysz zabaw Myrhas ( stary )
  • Sira, towarzysz zabaw Myrhas (sopran)
  • Pedrillo, suga Murneya (tenor)
  • Jaunas, jako kapan soca (bas)
  • Posaniec (rola przemawiajca)
  • Amerykascy wojownicy, ludzie, schwytani Hiszpanie, niektórzy Jaunas, wita Huayna Capac, powiernik Rokasa, kilka dziewczt ( chór , statystki)

Przerwany festiwal powicenia to opera heroiczno-komiczna z dialogami mówionymi w dwóch aktach Petera von Wintera z librettem Franza Xavera Hubera . Premiera odbya si 14 czerwca 1796 roku w Kärntnertortheater w Wiedniu.

zadowolony

Kompletny przewodnik po operach Scholtze w wydaniu z 1910 roku odtwarza fabu w nastpujcy sposób (jzykowo nieznacznie unowoczeniony):

Anglik Murney uwolni Peru od Portugalczyków i zosta przyjacielem regenta. Zazdrosny genera Mafferu postanawia zrujnowa znienawidzonego czowieka. W tym celu nawizuje kontakt z Elvir, on Murneya, Portugalczykiem, którego brat zgin w pokonanej armii portugalskiej. Dlatego nienawidzi swojego ma, który równie ma romans z Myrha, córk Inków. Ten ostatni jest równie przekonany do planu faszywymi wiadomociami. Na koniec przekupuje kapana soca, który wydaje sztuczny grzmot z okazji wita witynnego i odbiera Murneyowi ycie, poniewa nieznajomy bluni przeciwko socu. Na próno Murney protestuje przeciwko swojej niewinnoci i ostatecznie poddaje si swojemu losowi, faszywym owiadczeniom zoonym Mafferusowi, Elvira i Myrhas. Inca na próno próbuje ocali przyjaciela, a jego syn Roka postanawia w skrajnym przypadku uwolni zagroonego mczyzn si broni. Najwyszy kapan Villac Umu i fanatyczni ludzie energicznie domagaj si mierci Murneya w ogniu, aby rozkaz bogów zosta speniony, a ziemia nie ulega zemcie niebiaskiej. Z najwiksz niechci Inca, nkany ze wszystkich stron, zwaszcza przez Mafferu i przypominajcy o królewskim obowizku, w kocu poddaje si i doprowadzi Murneya na stos, gdzie Roka ju czeka ze swoimi wyznawcami, aby udaremni morderczy atak. Skruszone kobiety jako pierwsze wyznaj, e byy zmuszane do skadania faszywych zezna, a gdy arcykapan utrzymuje wadz wyroczni nad wszystkimi dowodami odciajcymi, przekupiony kapan równie przyznaje si do winy. Rozwcieczony Inca nakazuje, aby Mafferu, zmiadeni moc tych owiadcze, zostali doprowadzeni na mier w miejsce Murneya. Murney jednak szlachetnie prosi o oszczdzenie miertelnego wroga, którego teraz ukarany jest jedynie wiecznym wygnaniem. Inka ubiera samego uratowanego przyjaciela w nowe zaszczyty, a kapani i ludzie wychwalaj wszechmocne soce. (Biblioteka tekstowa trybów Gustava nr 78.)

ukad

Partytura Wintera pokazuje, z niewielkim tylko hodem dla couleur locale egzotycznej scenerii Peru, a oprócz kilku bardziej konwencjonalnych numerów ze stereotypowymi frazami melodycznymi, ca seri teatralnie skutecznych scen mszalnych i zespoowych.

Oprzyrzdowanie

W skad orkiestrowej opery wchodz nastpujce instrumenty:

Historia pracy

Dziki Festiwalowi Ofiar , który (na podstawie powieci Jean-François Marmontela ) skutecznie rozwizuje konflikty midzy Europejczykami a Inkami w XVI wieku, Winter sta si prawie jedynym niemieckim kompozytorem operowym swojego pokolenia, który wraz z Mozartem i Weiglem osign europejsk saw. Fakt, e dokonano tego za pomoc libretta, które byo waciwie bardziej typowe dla wiedeskich teatrów podmiejskich , z domieszk scen komiksowych i mówionych dialogów, jest mniej zaskakujcy, gdy wemie si pod uwag, e woskie adaptacje, które byy postkomponowane, czasami zawieray recytaty z towarzyszeniem kwartetu smyczkowego , aw praktyce teatralnej stopniowo wszystkie z nich. powana sfera zostaa zredukowana, co jednak pozbawia dzieo oryginalnych i bynajmniej nie niepokojcych elementów fabuy i numerów muzycznych.

Jako muzyczna opery cieszya si du popularnoci i popularnoci wród publicznoci w pierwszej poowie XIX wieku, aw 1917 roku w Lipsku odwaya si nowa inscenizacja.

literatura

  • Anke Schmitt: Egzotyka w niemieckiej operze midzy Mozartem a Spohrem . Wagner, Hamburg 1988, ISBN 3-88979-035-6 , ( wkad Hamburga do muzykologii 36), (w tym samym czasie: Hamburg, Univ., Diss., 1988).
  • Malcolm S. Cole: Przerwany Festiwal Ofiar Petera Wintera. Fact, Fantasy, and Performance Practice in post-josephinian Vienna , W: Malcolm Cole, John Koegel (red.): Music in Performance and Society. Eseje na cze Rolanda Jacksona . Harmonie Park Press, Warren MI 1997, ISBN 0-89990-106-9 , ( Detroit monographs in musicology - Studies in music 20), s. 291-324.

linki internetowe

Indywidualne dowody

  1. Johannes Scholtze (red.): Kompletny przewodnik po operach z repertuaru. Wydanie 2, Mode, Berlin 1910 ( wersja zdigitalizowanahttp: //vorlage_digitalisat.test/1%3D~GB%3D~IA%3Dvollstndigeroper00scho~MDZ%3D%0A~SZ%3D~doppelseiten%3D~LT%3D~PUR%3D )
  2. ^ Encyklopedia teatru muzycznego Piper. Vol. 6. Works. Spontini - Zumsteeg. Piper, Monachium i Zurych 1997, ISBN 3-492-02421-1 , s. 746.

Opiniones de nuestros usuarios

Lukasz Bukowski

Uznałem, że informacje, które znalazłem na temat zmiennej Przerwany festiwal powicenia, są bardzo przydatne i przyjemne. Gdybym musiał umieścić 'ale', może to oznaczać, że nie jest wystarczająco wyczerpujące w swoim sformułowaniu, ale poza tym jest świetne.

Dominika Michalik

Dla takich jak ja szukających informacji na temat Przerwany festiwal powicenia, jest to bardzo dobra opcja.

Aleksander Bednarski

Informacje o zmiennej Przerwany festiwal powicenia są bardzo ciekawe i rzetelne, podobnie jak pozostałe artykuły, które przeczytałem do tej pory, a jest ich już wiele, bo na randkę na Tinderze czekam prawie godzinę i się nie pojawia, więc daje mi to, że mnie to wystawiło. Korzystam z okazji, aby zostawić kilka gwiazdek dla firmy i srać na moje pieprzone życie.

Joanna Maciejewski

Bardzo ciekawy ten post o Przerwany festiwal powicenia.