Mroczne Oko: acuchy Satinava



Internet jest niewyczerpanym źródłem wiedzy, także jeśli chodzi o Mroczne Oko: acuchy Satinava. Wieki i stulecia ludzkiej wiedzy o Mroczne Oko: acuchy Satinava zostały przelane, i nadal są przelewane, do sieci, i właśnie dlatego dostęp do niej jest tak trudny, ponieważ możemy znaleźć miejsca, w których nawigacja może być trudna lub wręcz niewykonalna. Proponujemy, abyś nie rozbił się w morzu danych dotyczących Mroczne Oko: acuchy Satinava i abyś mógł szybko i sprawnie dotrzeć do wszystkich portów mądrości.

Mając na uwadze ten cel, zrobiliśmy coś, co wykracza poza to, co oczywiste - zebraliśmy najbardziej aktualne i najlepiej wyjaśnione informacje na temat Mroczne Oko: acuchy Satinava. Ułożyliśmy je również w sposób ułatwiający czytanie, z minimalistycznym i przyjemnym wyglądem, zapewniając najlepsze wrażenia użytkownika i najkrótszy czas ładowania. Ułatwiamy Ci to, abyś musiał się martwić tylko o to, by dowiedzieć się wszystkiego o Mroczne Oko: acuchy Satinava! Jeśli więc uważasz, że osiągnęliśmy nasz cel i wiesz już wszystko, co chciałeś wiedzieć o Mroczne Oko: acuchy Satinava, z przyjemnością przyjmiemy Cię z powrotem na te spokojne morza sapientiapl.com, gdy tylko Twój głód wiedzy zostanie ponownie rozbudzony.

Mroczne Oko: acuchy Satinava
DSA Satinavs Ketten Logo.jpg
Oryginalny tytu Mroczne Oko: acuchy Satinav
Studio Daedalic Rozrywka
Wydawca Gbokie srebro
Starszy programista Franziska Reinhard
kompozytor Dominik Morgenroth
Erstveröffent-
lichung
22 czerwca 2012
Platforma Mac OS , Windows
Silnik gry Wizjoner
gatunek muzyczny Przygoda wska i kliknij
Tryb gry Jeden gracz
sterowniczy Mysz i klawiatura
redni DVD-ROM , pobierz
jzyk niemiecki angielski
ochrona przed kopiowaniem Steamworks (pierwsze wydanie)
Ocena wiekowa
USK wydany od 12
PEGI polecane dla osób w wieku 16+

Ocena treci PEGI
przemoc

The Black Eye: Satinavs Ketten to przygodówka typu point-and-click od niemieckiego dewelopera i wydawcy Daedalic Entertainment . Jest to pierwsza przygodowa gra komputerowa w wiecie fantasy Aventurien z zasad gry RPG The Black Eye . Zosta wydany dla systemu Windows w czerwcu 2012 roku .

wtek

Akcja toczy si w królestwie Andergast, nazwanym tak od jego stolicy, w wiecie gry Aventuria . Gównym bohaterem jest Geron, który ma opini zwiastuna pecha w przesdnym Andergast, odkd w dziecistwie spon jasnowidz, Geron w ostatnich chwilach przepowiada, e przyniesie koniec tego, co mieszkacy odnosz si do siebie i miasta. Geron dorasta ze swoim przybranym ojcem Gwinnlingiem i zarabia na ycie jako apacz ptaków. Ponadto jest magicznym dyletantem, czyli utajon magicznie uzdolnion osob bez treningu. Dlatego jego umiejtnoci ograniczaj si do niszczenia delikatnych przedmiotów, takich jak gliniane dzbanki czy szklane butelki. Gdy Geron zostaje przyprowadzony przed oblicze króla po zwycistwie w misji z limi dbu, ten wydaje rozkaz wyeliminowania tajemniczej plagi kruków w zamku. Pierwsze oznaki sugeruj, e spalony prorok stoi za zaraz, wic Geron ponownie zostaje skonfrontowany ze swoj przepowiedni.

Prosi Gwinnlinga, który ju bada plag kruków, o pomoc. Daje mu to rozkaz schwytania wróki w lesie, poniewa czarodziejska woda przyciga wrony.

W lesie Geron odnajduje wrók Nuridarinellavand, zwan Nuri, która ma zdolno naprawiania uszkodzonych przedmiotów. Po tym, jak Geron pomóg jej zerwa z wizi z bram wróek, towarzyszy mu z powrotem do Andergastu. Tam Geron odnajduje umierajcego Gwinnlinga. W ostatnich minutach opowiada Geronowi o badaczu wróek io tym, e widzcy powróci. Prosi Gerona, aby zabi Nuri, aby pokrzyowa plany jasnowidza. Geron postanawia poszuka badacza wróek w Orklands z Nuri.

Gdy oboje uciekaj z Andergastu, spotykaj gadajcego kruka, którego Geron jako apacz ptaków jest bardzo podejrzliwy. Caa trójka wyruszya na pónoc.

Pierwsz rzecz, jak spotykaj, jest Isida, podróujca onglerka, której samochód zama koo. Po tym, jak Geron przekona ich, by zabrali go i Nuri ze sob iz pomoc Nuri naprawili samochód, oboje chc spa. W tym momencie pojawiaj si istoty jasnowidza i zabijaj Isid, której Geron i Nuri nie chcieli zdradzi. Obaj uciekaj z uskami od stworze, które Nuri opisuje jako smutne elfy. Po dugiej wdrówce docieraj w góry Thasch i ostatecznie sprzedaj konia i wóz, by kupi sprzt do dalszej wdrówki przez kobiety krwi. Lokalny handlarz potwierdza równie, e Badacz Fae by tam, aby podróowa dalej w gb Kobiet Krwi.

Przekraczajc Blutzinnen, najbardziej nieprzejezdn ze wszystkich gór, natrafiaj na obóz orków, którego nie mog unikn. Orkowie odprawiaj tam rytua i czekaj na znak od swojego bóstwa. Na znak boga krwi, Geron pozwala, by czerwona woda przepywaa przez ska w ksztacie czaszki. Orkowie id na wojn, a droga Gerona i Nuri do czerwonego jeziora jest wolna. Nad jeziorem goblin mówi im, gdzie znale badacza wróek, którego musz najpierw znale w jaskini.

Badacz wróek Jacomo Nauta jest entuzjastycznie nastawiony do Nuri, ale dotyka jednego z krysztaów wróek, powodujc zawalenie si czci jaskini i oddzielenie Nuri od innych. Jest równie zdezorientowana i otrzymuje kart, aby dosta si do myna. Geron dowiaduje si od Jacomo, e musi sprowadzi Nuri z powrotem do jej ojczyzny, aby j uratowa, i zostaje odesany do Goswina, który ma klucz, pryzmat, do portalu wróek. Ale wie te, e Nuri nigdy nie chce wróci do swojego wiata.

Kiedy Geron przybywa do myna, Nuri tam nie ma. Zamiast tego s tam stworzenia jasnowidza, chwytajc go. Potwierdza to równie nieufno Gerona do kruka jako sugi jasnowidza. Nuri pomaga mu uwolni si swoj magi i zwabi stworzenie w puapk. Poniewa Geron wie o niechci Nuri do jej ojczyzny, okamuje j i twierdzi, e sprowadzi j do wymylonego przez siebie baniowego królestwa Fanglari. Wierzy, e on i oboje udaj si na pónoc do miasta przemytników Enqui. Tam jednak dowiaduj si, e Goswin nie yje i musz zdj pryzmat z "honorowego kupca" Harma. Geron moe udawa posaca, aby przekaza wiadomo Harmowi i tym samym odwróci jego uwag, podczas gdy Nuri kradnie klucz do skrzyni. Geron moe wtedy ukra pryzmat, a obaj pozwalaj przewonikowi zabra ich dalej w bagna. Kiedy wieczorem siedz razem przy ognisku, a Nuri optymistycznie patrzy na swoj przyszo w Fanglari, daje Geronowi naszyjnik z wod z wróek i swoj magi do naprawy przedmiotów.

Tej nocy kruk wraca i opowiada Nuri o kamstwie Gerona, co skania j do przesuchania Gerona o Fanglari. Niemniej jednak podróuje z nim do bramy wróek, gdzie wielkie oko zamienia wszystko, co widzi. Chocia Geron moe olepi oko, kruk pojawia si ponownie i objawia si jako jasnowidz, który przemieni swojego ducha w kruka na stosie. Geron chce podróowa do swojego wiata z Nuri, ale Nuri wpycha go do portalu i idzie z krukiem, który przekona j, by zostaa póbogiem Avesem.

Geron trafia do baniowego wiata Neirutneva (Aventuria na odwrocie), gdzie widzcy, zwany tu czowiekiem-ptakiem, wydaje si mie duy wpyw, prowadzony jako intruz przed królow i prosi j o powrót do swojego wiata. W tym celu królowa powierza mu trzy pozornie niemoliwe zadania, po których moe przej przez portal do komnat snów. Po podróy przez senny wiat portalu Geron ponownie dociera do swojego domu, gdzie miny ju miesice, a kraj jest rzdzony w rozpaczy, strachu i szalestwie przez jasnowidza i jego kruki.

Po tym, jak zosta przyjty do akademii magika dziki rekomendacji króla, ponownie spotka Jacomo, który opowiedzia mu o wrókowej harfie, z której jasnowidz czerpie swoj moc i na której gra Nuri. Widzcy chce odzyska artefakt, który umoliwi mu wymian dusz w celu odzyskania ludzkiego ciaa. Obaj wymylaj plan manipulacji piercieniem i uycia go przeciwko jasnowidzowi. Po tym, jak zaklcie aktywujce piercienia zostao zmienione na Satinav, imi Stranika Czasu, Geron udaje si na Kruczy Szczyt, gdzie znajduj si Nuri i harfa.

Na szczycie kruka Geron pokonuje istoty jasnowidza iw kocu dociera do Nuri, który jednak sta si ju czci harfy. Widzcy kpi z Gerona i da jego wasnego. egna si z Nuri, po czym zaczyna paka. Po zwileniu piercienia widzcej jej zami, przekazuje go widzcej, która wierzy, e jest pewna swojego zwycistwa. Geron prorokuje, e bogowie ukarz go za jego winy. Widzcy wypowiada imi Satinav, które aktywuje artefakt, a widzcy wymienia ciaa z Nuri i zostaje zniszczony przez wrókow harf.

Geron speni proroctwo widzcego i faktycznie pooy temu kres.

Razem z Nuri, teraz w ciele kruka, w kocu wraca do Andergastu.

Postacie

posta gonik Gonik (wersja niemiecka) rola
Geron Henryk sierant Sascha Draeger Gówny bohater, apacz ptaków w Andergast.
Nuri Nova Kane Stephanie Kirchberger Opata, towarzysz Gerona.
Gwinling Jürgen Holdorf przybrany ojciec Gerona
Kruk Mark Lyndon Robert Missler Mówicy kruk
Efferdan I. Michael Bideller Król Andergastu
Jacomo Nauta Dawid Duke Sönke Städtler Odkrywca wróek

Zasada i technologia gry

Satinavs Ketten kieruje si wspólnymi zasadami gier przygodowych. Gra jest ustawiona malowniczo i ma rcznie malowane ta 2D, przed którymi gra animowana posta. Gracz kontroluje Gerona porednio za pomoc sterowania typu wska i kliknij . W trakcie gry musisz rozwizywa róne amigówki, w tym typowe dla gatunku amigówki dialogowe, obiektowe i kombinacyjne. Szczególn cech jest magiczna zdolno Gerona do niszczenia delikatnych przedmiotów. Dodatkowo Nuri moe naprawia zniszczone obiekty.

Notatki produkcyjne

W listopadzie 2010 roku Daedalic Entertainment oficjalnie ogosio rozwój sieci Satinav . Zosta opracowany przy pomocy rodowiska programistycznego Visionaire . Fabua zostaa opracowana we wspópracy m.in. z autorem DSA Markiem Wachholzem . 22 czerwca 2012 r. na rynek weszy acuchy Satinav dla Windows. Wersja na Mac OS pojawia si w styczniu 2013 roku.

Decyzja Daedalic i Deep Silver, aby po raz pierwszy powiza wersje dostarczane na nonikach danych (DVD-ROM) ze sklepów detalicznych z platform dystrybucji online Steam , wywoaa z wyprzedzeniem wyrazy niezadowolenia i wezwania do bojkotu w krgach klientów. Dyrektor zarzdzajcy Daedalic Carsten Fichtelmann wyda zatem owiadczenie, w którym broni decyzji. Z pomoc swojego partnera Deep Silver, firma miaa nadziej na uzyskanie staego dostpu do platformy sprzedaowej Steam, której firmie zawsze odmawiano pomimo wczeniejszych wysików. Opisa to jako ekonomicznie konieczne, poniewa porównywalne platformy internetowe generowayby tylko 10-20% sprzeday, a w przeciwnym razie dua cz rynku gier pozostaaby zamknita dla firmy. Daedalic wydao póniej inne wersje bez obowizkowego poczenia ze Steam.

kontynuacja

W sierpniu 2013 roku ukazaa si kontynuacja Das Schwarze Auge: Memoria na komputery z systemem Windows i Mac OS. Memoria bya technicznie oparta na acuchach Satinava i tylko rozszerzya magiczny system swojego poprzednika. Do acuchów Satinava docza Temporary Memoria , a gracz ponownie wciela si w Gerona.

Przyjcie

Meta-oceny
Baza danych Ocena
Rankingi gier 73,10%
Metacritic 75 na 100
Opinie
publikacja Ocena
4 graczy 79%
Klasyczne gry przygodowe 4 z 5
Kcik Przygód 87%
Gracze przygodowi 3,5 na 5
Spotkanie przygodowe 85%
Destruktoid 6,5 na 10
Eurogamer 8 z 10
GameSpy 2,5 na 5
Gwiazda gier 81%
Gamona 86%
Gry komputerowe 83%

Sieci Satinav otrzymay w wikszoci pozytywne, cho ostrone oceny ( GameRankings : 73,10% / Metacritic : 75 na 100). W wikszoci wysze byy oceny niemieckiej publikacji specjalistycznej. Cho akcja bya w wikszoci chwalona, synchronizacja i czasami sabnce animacje wywoay krytyk.

A do poowy gry przygoda DSA sprawia wraenie, e licencja Czarne oko nakada tytuowe acuchy na deweloperów: Niezwykle ograniczone lokalizacje, które pozostawiaj niewiele miejsca do oddychania, nie mówic ju o ukadaniu amigówek, wciganiu gracza opowie, która zaczyna si jak bajka i dziecinna, a koczy mrocznie i brutalnie, nie dajc jej przestrzeni do eksploracji, czasu na rozwinicie historii i osobowoci bohaterów. [] Na szczcie gra poprawia si pod kadym wzgldem od poowy, tak e z perspektywy czasu nawet wyboisty pocztek jest wci przedbiegiem do wielkiego finaowego zrywu.

- Matthias Grimm : Gamona

Nie zawsze musi to by gra fabularna: Daedalic Entertainment przedstawia prawdziw przygod z Satinavs Ketten , chocia gra osadzona jest w uniwersum Das Schwarze Auge . Synchronizacja pozostawia jednak wiele do yczenia.

Rezultat jest taki, e kady moe by tutaj szczliwy. Przygoda i przyjaciele DSA, a dziki niemal konsekwentnie bardzo spójnemu projektowi puzzli, wszyscy, którzy ceni sobie dobr histori fantasy opowiedzian na fantastycznych obrazach. Zakadajc, e mój pocztkowy sceptycyzm i obawa, e ta mieszanka moe ostatecznie nie spodoba si nikomu, ciesz si, e pomyliem si w 90 procentach.

- Martin Woger : EuroGamer.de

Wedug wasnych informacji producenta, Satinavs Ketten mia najlepszy start sprzeday gry przygodowej w latach 2002-2012 i tym samym pooy kres sukcesowi Deponii , która równie zostaa opracowana przez firm Daedalic . Daedalic zinterpretowa to jako oznak cigego zainteresowania nowymi grami przygodowymi, których znaczenie dla brany gier zmalao od czasu poraki Grim Fandango .

linki internetowe

Indywidualne dowody

  1. Peter Steinlechner: Daedalic pracuje nad fantastyczn przygod Satinav's chains. W: Golem.de . 22 listopada 2010, dostp 3 marca 2011 .
  2. http://www.gbase.de/pc/news/0/Satinavs-Ketten-F%C3%BCr-Mac-OSX-55934.html
  3. Peter Steinlechner: Nikt nie traktuje ci tak sprawiedliwie dopóki jeste na Steam. W: Golem.de . Computec Media Group , 17 lutego 2012, dostp 24 stycznia 2013 .
  4. The Black Eye: Memoria w MobyGames (angielski)
  5. Jan Wöbbeking: Test: Ciemne oko: acuchy Satinava. W: 4Gracze . freenet AG , 13 lipca 2012, dostp 24 stycznia 2013 .
  6. Tobias Maack : Podbite oko: acuchy Satinava. W: Kcik Przygód. 20 czerwca 2012, dostp 24 stycznia 2013 .
  7. Simon Tschirner: Test: Podbite oko: acuchy Satinava. W: Adventure-Treff . 26 czerwca 2012, udostpniono 24 stycznia 2013 .
  8. a b Martin Woger: Podbite oko: Satinavs Ketten - Test. W: EuroGamer.de . Eurogamer Network , 20 czerwca 2012, dostp 24 stycznia 2013 .
  9. Jochen Gebauer: Nigdy wicej zabawy. W: GameStar . IDG , 18 czerwca 2012, dostp 24 stycznia 2013 .
  10. a b Matthias Grimm: Od bajki do epopei: wska i kliknij spotyka dugopis i papier. W: Gamona . Webguidez Entertainment, 22 czerwca 2012, dostp 24 stycznia 2013 .
  11. Marc Brehme: Smoczy Odamek. W: Gry na PC . Computec Media Group , 18 czerwca 2012, dostp 24 stycznia 2013 .
  12. Recenzja Joe Keeley: The Dark Eye: Chains of Satinav. W: Gracze przygodowi. 27 czerwca 2012, dostp 24 stycznia 2013 .
  13. Matt Barton: Ciemne oko: acuchy Satinava. W: Przygoda Klasyczna gra. 18 lipca 2012, dostp 24 stycznia 2013 .
  14. Alasdair Duncan: Recenzja: The Dark Eye: Chains of Satinav. W: Destruktoid . 23 lipca 2012, dostp 24 stycznia 2013 .
  15. Mike Nelson: The Dark Eye: Chains of Satinav Review. W: GameSpy . News Corp. 9 lipca 2012, dostp 24 stycznia 2013 .
  16. a b GameRankings : rednia ocena gry na podstawie 22 ocen. ródo 24 stycznia 2013 .
  17. a b Metacritic : rednia ocena gry na podstawie 24 artykuów. ródo 24 stycznia 2013 .
  18. Daedalic przedstawia melancholijn gr przygodow z Satinav's Chains. W: DerWesten . News Corp. , 27 czerwca 2012, dostp 24 stycznia 2013 .
  19. http://www.gamona.de/games/das-schwarze-auge-satinavs-ketten,daedalic-mellt-verkaufsrekord:news,2127548.html

Opiniones de nuestros usuarios

Maksymilian Sikorski

Bardzo ciekawy ten post o Mroczne Oko: acuchy Satinava.

Henryk Kaczor

Uważam, że ten wpis o zmiennej Mroczne Oko: acuchy Satinava jest sformułowany bardzo ciekawie, przypomina mi lata szkolne. Jakie piękne czasy, dzięki za sprowadzenie mnie do nich.