Krzy Golgoty



Internet jest niewyczerpanym źródłem wiedzy, także jeśli chodzi o Krzy Golgoty. Wieki i stulecia ludzkiej wiedzy o Krzy Golgoty zostały przelane, i nadal są przelewane, do sieci, i właśnie dlatego dostęp do niej jest tak trudny, ponieważ możemy znaleźć miejsca, w których nawigacja może być trudna lub wręcz niewykonalna. Proponujemy, abyś nie rozbił się w morzu danych dotyczących Krzy Golgoty i abyś mógł szybko i sprawnie dotrzeć do wszystkich portów mądrości.

Mając na uwadze ten cel, zrobiliśmy coś, co wykracza poza to, co oczywiste - zebraliśmy najbardziej aktualne i najlepiej wyjaśnione informacje na temat Krzy Golgoty. Ułożyliśmy je również w sposób ułatwiający czytanie, z minimalistycznym i przyjemnym wyglądem, zapewniając najlepsze wrażenia użytkownika i najkrótszy czas ładowania. Ułatwiamy Ci to, abyś musiał się martwić tylko o to, by dowiedzieć się wszystkiego o Krzy Golgoty! Jeśli więc uważasz, że osiągnęliśmy nasz cel i wiesz już wszystko, co chciałeś wiedzieć o Krzy Golgoty, z przyjemnością przyjmiemy Cię z powrotem na te spokojne morza sapientiapl.com, gdy tylko Twój głód wiedzy zostanie ponownie rozbudzony.

Film
niemiecki tytu Krzy Golgoty
Tytu oryginalny Golgota
Kraj produkcji Francja
Oryginalny jzyk Francuski
Rok wydania 1935
dugo 90 (wersja niemiecka 1953)
95 (oryginalna) minut
Ocena wiekowa FSK 12
Prt
Dyrektor Julien Duvivier
scenariusz Kanon
Joseph Reymond na
podstawie Juliena Duviviera
produkcja A. d'Aguiar za film Ichy'ego
muzyka Jacques Ibert
aparat fotograficzny Jules Kruger
skaleczenie Marta Poncin
zawód

Krzy Golgoty (oryginalny tytu: Golgota ) to francuski dramat pasyjny Juliena Duviviera z 1935 roku z Harrym Baurem , Jeanem Gabinem i Robertem Le Viganem w roli Jezusa Chrystusa w rolach gównych. Dzieo jest pierwszym filmem dwikowym w historii kina, w którym Jezusa mona byo usysze ywym gosem.

wtek

Historia zasadniczo opowiada o mce Jezusa Chrystusa w Wielkim Tygodniu ; poczwszy od Niedzieli Palmowej a do jego zmartwychwstania . Zakoczeniem tego powiconego i dostojnego dramatu filmowego jest Dzie Wniebowstpienia .

Notatki produkcyjne

Krzy Golgoty by krcony od padziernika 1934 do lutego 1935, a swoj wiatow premier mia 10 kwietnia 1935 w Paryu. Podczas gdy Golgota , tak w oryginale, mia zakaz wystpów w narodowosocjalistycznej Rzeszy Niemieckiej, dramat religijny w katolickim pastwie korporacyjnym Austrii mia swoj niemieckojzyczn premier 31 stycznia 1936 w Wiedniu w obecnoci prezydenta Miklasa i Kardyna Innitzer . Niemiecka premiera odbya si po wojnie, 30 padziernika 1953.

Podobno strzelaninie towarzyszyy problemy z pogod. Jak donosi Österreichische Film-Zeitung (ÖFZ) na stronie 6 wydania z 3 listopada 1934 r., burza zniszczya struktury filmowe w algierze . Duvivier wola wtedy pierwsze ujcia studyjne i, wedug ÖFZ, zdjcia zewntrzne nakrci w grudniu 1934 r. w Algierze 22 grudnia 1934 r. Po kolejnych nagraniach studyjnych w studiach Boulogne-Billancourt zdjcia zakoczono w tym samym miesicu, wedug ÖFZ 8 lutego 1935 roku.

Aktor Chrystusa, Robert Le Vigan, zagra tu wyjtkowo pozytywn posta; normalnie w swojej karierze filmowej prawie nieprzerwanie subskrybowa tajemnicze, zowrogie i ze postacie.

Struktury filmowe stworzyli Jean Perrier , Robert Vernay i Jean Stelli, których Duvivier peni rol asystentów reyserów. William H. Clothier , który przebywa wówczas w Europie, by, obok Marca Fossarda i Roberta Juillarda , jednym z kilku prostych operatorów, którzy pracowali dla Julesa Krugera jako gówny operator . Muzyk Jacques'a Iberta nagraa Orkiestra Walther Straram pod dyrekcj Maurice'a Jauberta .

Nagroda

Film otrzyma nagrod NBR od National Board of Review w Stanach Zjednoczonych, gdzie zosta wyemitowany w 1937 roku .

Opinie

Nazajutrz po wiedeskiej premierze wiedeska Neue Freie Presse w swoim wydaniu z 1 lutego 1936 r. donosia: Ten film, który podejmuje si ni mniej ni wicej, tylko portretowania ycia Chrystusa, jest w prawie wszystkich czciach nieco stylizowany i powikszony. do monumentalnych wszdzie. Rozpoczyna si wraz z wjazdem Jezusa do Jerozolimy i, w dramatycznie umiejtnie zorganizowanym wzrocie wydarze zewntrznych, rozciga si na scen ukrzyowania, zmartwychwstanie i pojawienie si Zbawiciela wród jego uczniów. [...] Impreza rozwina si z burzliwych scen tumu w duej, szlachetnej linii, która tutaj bya cakowicie nastawiona na moliwoci kinowe. Niewtpliwie trudnym do rozwizania problemem byo uksztatowanie sekwencji sceny w taki sposób, aby widz nie odbiera znanej fabuy jako monotonnej czy wrcz blunierczej. To zadanie zostao opanowane .

W leksykonie filmów midzynarodowych pisano: W czoówce podkrela si, e prezentacja ogranicza si do zewntrznego przebiegu wydarze i nie ma zamiaru dotyka tajemnicy Mki Paskiej. W rzeczywistoci film jest najbardziej przekonujcy tam, gdzie moe wykorzysta zoon technologi do swobodnego projektowania blunierczych rzeczywistoci (sceny w tumie, budynki, studia postaci) lub do kadzenia akcentów na politycznym tle tego, co si dzieje. W dialogach wykorzystano tylko fragmenty Ewangelii. W skróconej niemieckiej wersji wypoyczonej prawie wszystkie zblienia Chrystusa zostay wycite; prawdopodobnie w przekonaniu, e przedstawienie Jezusa wymaga dystansu.

Halliwell's Film Guide tak scharakteryzowa film: Imponujca wersja zrealizowana w czasach, gdy portret Chrystusa by jeszcze praktycznie tabu.

Magazyn filmowy Variety stwierdzi: Osignicie, które powinno przynie wiatowy presti francuskiemu przemysowi filmowemu.

Hal Erickson napisa: Najbardziej kontrowersyjna produkcja Juliena Duviviera, Golgota z 1935 roku, to ambitna i kosztowna opowie o ostatnich dniach Jezusa. Robert le Vigan gra Syna Boego, ale jak to czsto bywa w filmach tego rodzaju, zostaje przymiony przez zoczyców: Heroda (Harry Baur), Poncjusza Piata (Jean Gabin) i Judasza (Lucas Gridoux). Cay dialog Jezusa pochodzi bezporednio z Pisma witego, bez ozdób w stylu filmowym: le Vigan przekazuje te sowa ze szczeroci i cich ask. Biorc pod uwag antysemityzm panujcy w Europie w latach 30. XX wieku, kwestia odpowiedzialnoci ydów za mier Jezusa jest traktowana z umiarem; Win zrzuca si na barki garstki spiskowców, a nie caej rasy. Wracajc do filmów religijnych, które Duvivier nakrci w epoce niemej, Golgota moe wydawa si nieco staromodna i sztywna, gdy si j oglda: jeden ze wspóczesnych recenzentów porówna film do wywietlania pocztówek.

linki internetowe

Indywidualne dowody

  1. Relacje filmowe w Österreichische Film-Zeitung z 3 listopada 1934, 22 grudnia 1934, 8 lutego 1935.
  2. Dyskusja w Neuigkeits-Welt-Blatt 31 stycznia 1936 r.
  3. ^ Neue Freue Presse z 1 lutego 1936
  4. Kay Less : Duy osobisty sownik filmu . Aktorzy, reyserzy, operatorzy, producenci, kompozytorzy, scenarzyci, architekci filmowi, kostiumografowie, krojacze, dwikowcy, charakteryzatorzy i twórcy efektów specjalnych XX wieku. Tom 5: L - N. Rudolf Lettinger - Lloyd Nolan. Schwarzkopf i Schwarzkopf, Berlin 2001, ISBN 3-89602-340-3 , s. 12.
  5. Golgota. W:  Neue Freie Presse , 1 lutego 1936, s. 8 (online w ANNO ).Szablon: ANNO / Konserwacja / nfp
  6. Krzy Golgoty. W: Leksykon Filmów Midzynarodowych . Serwis filmowy , dostp 2 marca 2017 r . 
  7. ^ Leslie Halliwell : Przewodnik po filmach Halliwella . Siódme wydanie, Nowy Jork 1989, s. 414. Tumaczenie: Imponujca wersja, która powstaa w czasie, gdy przedstawienie Chrystusa byo de facto tabu.
  8. Tumaczenie: Osignicie, które powinno zapewni francuskiemu przemysowi filmowemu wiatowy presti.
  9. Hal Erickson na Golgocie
  10. ^ Tumaczenie: Najbardziej kontrowersyjna produkcja Juliena Duviviera do tej pory. Golgota z 1935 roku to ambitna i kosztowna opowie o ostatnich dniach Jezusa. Robert le Vigan gra Syna Boego, ale jak to czsto bywa w tego typu filmach, wyprzedzaj go zoczycy: Herod (Harry Baur), Poncjusz Piat (Jean Gabin) i Judasz (Lucas Gridoux). Wszystkie dialogi Jezusa zostay zaczerpnite bezporednio z Pisma witego, bez adnych filmowych ozdobników: Le Vigan przedstawia swój tekst ze szczeroci i obfit ask. Wobec rozpowszechnionego w Europie w latach trzydziestych antysemityzmu kwestia odpowiedzialnoci ydów za mier Jezusa zostaa potraktowana z pewn niechci; wina zostaa sprawiedliwie podzielona na barki niektórych spiskowców, a nie caej rasy. Jako powrót do filmów religijnych, które Duvivier nakrci w epoce kina niemego, Golgota moe wydawa si nieco staromodna i sztywna z dzisiejszej perspektywy: wspóczesny krytyk porówna kiedy ten film do widoku pocztówek.

Opiniones de nuestros usuarios

Hanna Chmielewski

Byłem zachwycony, że znalazłem ten artykuł na temat _zmienna.

Wieslaw Niemiec

Ten wpis na Krzy Golgoty sprawił, że wygrałem zakład, co mniej niż uzyskanie dobrego wyniku.