Gra Azad



Internet jest niewyczerpanym źródłem wiedzy, także jeśli chodzi o Gra Azad. Wieki i stulecia ludzkiej wiedzy o Gra Azad zostały przelane, i nadal są przelewane, do sieci, i właśnie dlatego dostęp do niej jest tak trudny, ponieważ możemy znaleźć miejsca, w których nawigacja może być trudna lub wręcz niewykonalna. Proponujemy, abyś nie rozbił się w morzu danych dotyczących Gra Azad i abyś mógł szybko i sprawnie dotrzeć do wszystkich portów mądrości.

Mając na uwadze ten cel, zrobiliśmy coś, co wykracza poza to, co oczywiste - zebraliśmy najbardziej aktualne i najlepiej wyjaśnione informacje na temat Gra Azad. Ułożyliśmy je również w sposób ułatwiający czytanie, z minimalistycznym i przyjemnym wyglądem, zapewniając najlepsze wrażenia użytkownika i najkrótszy czas ładowania. Ułatwiamy Ci to, abyś musiał się martwić tylko o to, by dowiedzieć się wszystkiego o Gra Azad! Jeśli więc uważasz, że osiągnęliśmy nasz cel i wiesz już wszystko, co chciałeś wiedzieć o Gra Azad, z przyjemnością przyjmiemy Cię z powrotem na te spokojne morza sapientiapl.com, gdy tylko Twój głód wiedzy zostanie ponownie rozbudzony.

Gracz of Games (tytu oryginalny: Gracz of Games , 1988) jest drug opublikowany science fiction - powie z cyklu hodowlanego z Iain M. Banks .

zawarto

Kontakt , dyplomatyczna sekcja kultury , od ponad 70 lat trzyma w tajemnicy istnienie imperium Azad - niezwyke osignicie z punktu widzenia filozofii kultury, skierowanej do radykalnej publicznoci. Kiedy profesjonalny gracz Jernau Morat Gurgeh, bardzo szanowany w kulturze, sygnalizuje zainteresowanie wspóprac z Kontaktem , ta spowolniona materia nagle si porusza.

Dynamika systemu spoecznego i rzdowego Imperium Azad opiera si w caoci na bardzo zoonej grze strategicznej , która nie bez powodu równie nosi nazw Azad . Aby skutecznie interweniowa w imperium, potrzebny jest niezwyky gracz, taki jak Gurgeh . yje na orbitalnym Chiark , teraz znudzony jego cigymi sukcesami . Kiedy jednak dowiaduje si, jakich wymagaj od niego kontakty lub szczególne okolicznoci jego tajnej suby , a mianowicie kilkuletnia podró i gra, której zoono uwaa za niewiarygodn, wydaje mu si to nie do przyjcia. Waha si i wpada w puapk zestawu przez Mawhrin-Skeleton warkotem .

Ze wzgldu na niespotykan w kulturze perspektyw perfekcyjnego wyniku gry, daje si pokusie oszukiwa w grze i nagle znajduje si w szantaujcej rce drona. Mawhrin-Skel, byy dron bojowy z wyranym zaburzeniem osobowoci , zosta wycofany i rozbrojony przez Specjalne Okolicznoci. Twoim jedynym celem jest powrót do suby. W tym celu Gurgeh powinien teraz wykorzysta swoje nowe wpywy w Kontaktie, w przeciwnym razie Mawhrin-Skel grozi opublikowaniem nagrania oszustwa i zniszczeniem reputacji Gurgeha jako najlepszego gracza w kulturze. W tych szczególnych okolicznociach Gurgeh nie ma innego wyboru, jak tylko przestrzega ycze Kontaktu. Co z kolei obiecuje yczliwie zbada obawy szalonego drona.

W drodze do imperium Gurgeh uczy si gry Azad i czsto jest bliski rozpaczy. Koncepcja gry wydaje si zbyt skomplikowana, dziwna i nieprzejrzysta, aby móg si nauczy w cigu jednego roku, który ma do dyspozycji. Ale robi postpy i w kocu porywa go fascynacja gr. Chtnie gra w realnych warunkach.

Imperium jest (re)dziaajcym spoeczestwem w warunkach klasycznego drapienego kapitalizmu. Jest zorganizowany wedug zasad absolutystycznych . Na jego czele stoi cesarz, a wszelkie stosunki spoeczne s podporzdkowane stosunkom wasnoci . Posiadanie jest wszystkim i wszystko jest posiadaniem. Zgodnie z teoriami mózgów BU, Azad nie powinien by osign swojego technicznego poziomu rozwoju w tym porzdku spoecznym. Tym, co przeciwdziaa ogromnym siom odrodkowym tkwicym w systemie, jest gra Azad. Decyduje zarówno o statusie spoecznym, jak i politycznej randze uczestników, a kady moe uczestniczy, przynajmniej na papierze. Zwycizca cyklu gier, który odbywa si co sze lat, zostaje ogoszony cesarzem. Ostatni cesarz zmar, a jego urzd zosta przeniesiony na regenta Nicosar , który chce potwierdzi swoj godno cesarza w tym cyklu Azad.

Kontakt uzyska dla Gurgeha zwolnienie z udziau w kolejnym cyklu gry. Wbrew wszelkim oczekiwaniom i oporom przetrwa pierwsz rund i kontynuowa triumfalny awans a do finau. Na rozdrou, w meczu przeciwko starszego sdziego, który wydaje si by bardzo prosto i którzy pod presj wadz, musia postawi zakad na naruszenie integralnoci osobistej - w tym przypadku kastracji - z Gurgeh, Dyplomatycznego drona Flere Imsaho, do tej pory najwyraniej cakowicie bezuyteczny , wkracza do akcji. Zabiera Gurgeha, który wtpi w siebie, w gr i sens tego wszystkiego, w podró do slumsów stolicy. Tutaj Gurgeh, który do tej pory y cakowicie odosobniony w swoim hotelu, zostaje skonfrontowany z brutaln przemoc, beznadziejnoci i spoecznym chodem imperialnego systemu. Jest zszokowany, ale w swoim hotelu dron odszyfrowuje dla niego tajne medialne kanay komunikacji wojska i rzdzcej biurokracji . Wszystko, od masakry wojskowej przez pornografi dziecic po tortury w czasie rzeczywistym, jest tutaj transmitowane na ywo. Nastpnego dnia Gurgeh nie ma ju adnych skrupuów, by pokona czarujcego sdziego.

Ostatnia runda odbdzie si na ognistej planecie Echronedal . W biosferze dominuje permanentna burza ogniowa, która okra planet w cigu szeciu lat (czas trwania cyklu gry). W oczekiwaniu na to pieko, Gurgeh przechodzi do finau, w którym Nicosar mierzy si z nim. Jego gra przeciwko temu jasno pokazuje, e Azad, grany na najwyszym poziomie, jest tak subtelny i zoony, e tylko gracz, który doskonale reprezentuje swoje przekonania polityczne i filozoficzne, ma szans na zwycistwo. Tak wic Nicosar gra imperium, a Gurgeh ucielenia kultur. Jakby grajc w transie, obaj tocz genialny pojedynek, którego nie pojmuj wszyscy widzowie, w tym mózgi kulturowe. Na dugo przed ostatnim ruchem Gurgeh widzi, e gra si skoczya. Imperium przegrao. Oczekuje gratulacji od Nicosara, ale panujcy cesarz okazuje si zym przegranym. W obliczu poraki wpada w amok i pozwala stranikowi wymordowa wszystkich widzów gry. Ale sam chce zmasakrowa znienawidzonego gracza kultury. W ostatniej sekundzie ponownie interweniuje Flere Imsaho. W kocu Nicosar nie yje, a Gurgeh wraca na orbit Chiark. Dopiero duo póniej zda sobie spraw, e jego udzia w grze by tylko czci cywilnego planu obalenia skorumpowanego i brutalnego imperium. On, gracz, by tylko jedn postaci w znacznie wikszej grze.

Kontekst w ramach cyklu kulturowego

Nawet jeli sam Gurgeh nigdy nie dowie si penej prawdy, czytelnikowi w kocu ujawniono, e nawet szanta uyty do zmuszenia Gurgeha do udziau w grze Azad zosta prawdopodobnie przeprowadzony za wiedz i aprobat Szczególnych Okolicznoci . Pod tym wzgldem ksika, podobnie jak Excession , zajmuje si podstpnoci i potencjalnym naduyciem wadzy w kulturze, przy czym Ian Banks zawsze daje jasno do zrozumienia, e mózgi, a tym samym kultura jako taka, nie zawsze reprezentuj dobro.

Banks wykorzystuje powie w szybkim tempie, aby zaj jasne stanowisko w sprawie rasizmu , seksizmu i tortur . Azadianie maj trzy pcie, z których tylko rodkowa, apices , ma szans na sukces w grze i tym samym dostp do wysokiego statusu spoecznego. Pozostae dwie pcie, kobiety i mczyni, mog gra tylko pro forma. Gównym zadaniem kobiet jest prokreacja, a mczyzn suba w niszych szeregach wojska. Wszyscy ci, którzy zawiedli w tych karierach, kocz w milionach zuboaego proletariatu szmatawego.

Gra Azad reprezentuje kultur z punktu widzenia jednego z jej czonków, daje wgld w dyplomatyczn prac kontaktu i prac szczególnych okolicznoci . Czsto uwaana jest za najbardziej dostpn ksik w cyklu kulturowym.

okadki

Widok z lotu ptaka na pierwszy statek dronowy autonomicznego portu kosmicznego po nim na cze Iaina Banksa pod now nazw Just Read otrzyman instrukcj , która jest ju namalowana na pokadzie.

23 stycznia 2015 r. Elon Musk , dyrektor generalny firmy kosmicznej SpaceX , nazwa dwie pywajce platformy do ldowania rakiet, jego statki dronów autonomicznego portu kosmicznego Just Read the Instructions i Oczywicie I Still Love You , na cze Iaina Banksa . S to nazwy statków kosmicznych, których Banks uy w grze The Game Azad . Just Read the Instructions stacjonuje na Atlantyku i ma umoliwi ldowanie rakiet z kosmodromu na Przyldku Canaveral . Oczywicie I Still Love You ma stacjonowa na Pacyfiku .

literatura

Indywidualne dowody

  1. Stubby the Rocket: Elon Musk nadaje nazw statkom dronów SpaceX na cze Iaina M. Banksa, 23 stycznia 2015 r.; ródo 19 kwietnia 2015

Opiniones de nuestros usuarios

Witold Drozd

Byłem zachwycony, że znalazłem ten artykuł na temat _zmienna.

Edward Ciesielski

Musiałem znaleźć coś innego na temat Gra Azad, co nie było typową rzeczą, o której zawsze czyta się w Internecie, i podobał mi się ten artykuł _zmienna.

Sabina Paluch

Ten artykuł o zmiennej Gra Azad przykuł moją uwagę. Zastanawia mnie, jak dobrze odmierzone są słowa, to jest jak... eleganckie.