Dziewczyna ze sztucznego jedwabiu (film)



Internet jest niewyczerpanym źródłem wiedzy, także jeśli chodzi o Dziewczyna ze sztucznego jedwabiu (film). Wieki i stulecia ludzkiej wiedzy o Dziewczyna ze sztucznego jedwabiu (film) zostały przelane, i nadal są przelewane, do sieci, i właśnie dlatego dostęp do niej jest tak trudny, ponieważ możemy znaleźć miejsca, w których nawigacja może być trudna lub wręcz niewykonalna. Proponujemy, abyś nie rozbił się w morzu danych dotyczących Dziewczyna ze sztucznego jedwabiu (film) i abyś mógł szybko i sprawnie dotrzeć do wszystkich portów mądrości.

Mając na uwadze ten cel, zrobiliśmy coś, co wykracza poza to, co oczywiste - zebraliśmy najbardziej aktualne i najlepiej wyjaśnione informacje na temat Dziewczyna ze sztucznego jedwabiu (film). Ułożyliśmy je również w sposób ułatwiający czytanie, z minimalistycznym i przyjemnym wyglądem, zapewniając najlepsze wrażenia użytkownika i najkrótszy czas ładowania. Ułatwiamy Ci to, abyś musiał się martwić tylko o to, by dowiedzieć się wszystkiego o Dziewczyna ze sztucznego jedwabiu (film)! Jeśli więc uważasz, że osiągnęliśmy nasz cel i wiesz już wszystko, co chciałeś wiedzieć o Dziewczyna ze sztucznego jedwabiu (film), z przyjemnością przyjmiemy Cię z powrotem na te spokojne morza sapientiapl.com, gdy tylko Twój głód wiedzy zostanie ponownie rozbudzony.

Film
Oryginalny tytu Dziewczyna ze sztucznego jedwabiu
Kraj produkcji Niemcy , Francja
Oryginalny jzyk niemiecki
woski
Rok wydania 1960
dugo 104 minuty
Ocena wiekowa FSK 18
Prt
Dyrektor Julien Duvivier
scenariusz René Barjavel
Julien Duvivier
Robert A. Stemmle na podstawie
powieci o tym samym tytule (1932) autorstwa Irmgard Keun
produkcja Kurt Ulrich
Alf Teichs (gówny dramaturg)
muzyka Heino spojrzenie
kamera Goran Strindberg
skaleczenie Klaus Eckstein
zawód

Dziewczynka sztuczny jedwab jest 1959 adaptacj tytuowej wspóczesnej powieci przez Irmgard Keun . W roli tytuowej zagra Giulietta Masina pod kierunkiem francuskiego nestora Juliena Duviviera .

wtek

Wspóczesna Republika Federalna Niemiec. Osiemnastoletnia Doris Putzke pracuje jako sekretarka prawnika w Idstein im Taunus . Mieszka w kiepskich warunkach. Ojczym nie ma pracy i cakowicie oddaje si alkoholowi, matka zarabia godow pensj jako szatniarz w teatrze. Dua cz pensji Doris idzie na jej kiepskie zakwaterowanie. Doris marzy o lepszym yciu, o pienidzach, piknym domu i bogatych mczyznach, którzy mog to znie. Nie chce ju duej godowa, y z rki do ust, a take stwierdza, e ma prawo do takiego ycia w luksusie z przyjciami, bogaczami i prezentami. Posiadanie moralnoci jest tylko przeszkod, a ona nie widzi takiej potrzeby. Doris wie, e sama nie osignie awansu spoecznego ani finansowego dziki pracy i godowej pacy, wic od teraz zaczyna niezliczone romanse i przeskakuje od jednego mczyzny do drugiego - najwaniejsze jest to, e moe on dla przyjemnoci, a kochajca zabaw, moda Aby mie u boku blondynk, dobrze pacisz. Panna Putzke szybko zaczyna przejrze natur mczyzn. Ona ich usidla i wie, jak wyudzi od nich drogie prezenty. Zawsze jest na skraju prostytucji .

Nawet jej szef w biurze ulega dziecicym tsknym spojrzeniom swojego stenografa; Doris wie, jak odwróci uwag swojego pracodawcy od bdów pisarskich, które popenia raz po raz, w mgnieniu oka. Ale pewnego dnia chce wicej, a Doris Putzke stanowczo go odrzuca. Lolita traci wtedy prac. Jeden z jej póniejszych kochanków, dobrze ugruntowany, pulchny Arthur Greenland, pewnego dnia posmaruje jej usta miodem i doradzi Doris, aby spróbowaa filmu. Ale rzeczywisto jest inna i Doris jest zachwycona, e jej matka moe zapewni bezrobotnym dodatkow rol w teatrze, w którym pracuje matka Putzke. Doris szybko uwiadamia sobie, e studentki teatru marz o wyszych rzeczach, tak jak dziewczyny z biura. Aby zyska uznanie, Doris twierdzi, e ma zwizek z reyserem teatru. W rzeczywistoci Doris dostaje niewielk rol i zostaje przyjta do szkoy teatralnej. Jej kamstwo o byciu kochank reysera zostaje zdemaskowane. W tym samym czasie do miasta powraca jedyna wielka mio Doris sprzed lat. Aby pokaza mu, e udao jej si i odzyska go, Doris kradnie futro. Ale potem panikuje, e zostaje aresztowana przez policj, a panna Putzke ucieka do Berlina.

Doris jest zafascynowany zgiekiem wielkiej metropolii, mnóstwem ludzi i neonami. Jej futro powinno sta si przepustk do wiata penego obietnic, a przede wszystkim wejciem do bogatych mczyzn, których wystarczy owin sobie wokó palca. Doris ma nadziej znale zakwaterowanie u Tilly Scherer, której m obecnie pracuje na montau zawsze w obawie, e policja bdzie jej szuka z powodu skradzionego paszcza. W tej sytuacji bez rejestracji, bez pracy, yjc na wpó nielegalnie, Doris Putzke jest bardziej ni kiedykolwiek uzaleniona od bogatych mecenasów. Poznaje byszczcy nocny wiat, bary, pokazy i sale taneczne, które wywieraj silne wraenie na prowincji. Ale dostrzega te wady, niewiey poysk byszczcej metropolii. Blask blasku, powierzchowno, zawsze te same zabawy Doris zaczyna tskni za wielk mioci. I tskni za domem, ze wszystkich miejsc za prowincj. Doris zaczyna si czu jak prostytutka. Jej wstrt na przykad do niezwykle bogatego pana Onyksa, który chciaby uczyni j swoj kochank, jest wikszy ni pokusa beztroskiej przyszoci, która teraz wydaje si by w zasigu rki. Kiedy ten pan Onyx, oczywicie jak wikszo jej innych towarzyszy oeni si i jest mczyzn ze sprawdzonymi podwójnymi standardami, dowiaduje si, e nie jest jedynym mczyzn w yciu Doris, który moe j znie, oddziela si od niej.

Doris po raz pierwszy zaczyna otwiera oczy na zupenie inn znajomo. Pan Brenner, starszy pan, a jednoczenie ssiad z jej mieszkania, jest niewidomy od czasu, gdy zosta ranny na wojnie. Doris wkrótce bdzie jego oczami. Opisuje mu miasto tak, jak je widzi i ujmuje dla niego jego zadyszk. Na krótko zostaje kochank zamonego, zamonego pana Aleksandra i obezwadnia j luksus, o jakim marzya od tak dawna. W kocu czuje, e przyjechaa, chocia ten mczyzna te ma w domu on. Doris pozwala swoim przyjacioom i matce podzieli si majtkiem sfinansowanym przez Aleksandra. Kiedy pewnego dnia jej sponsor zostaje aresztowany, Doris ponownie wraca do Tilly Scherer. Wyglda na to, e wybuch kolejny sen. Sprawy si komplikuj, gdy m Tilly, Albert, wraca z Montage, a Doris duo zabiega. Doris ucieka i lduje na ulicy. W poczekalni na dworcu spotkaa bezrobotnego maszynist Karla, który mieszka w kolonii altan i utrzymuje gow nad wod, sprzedajc specjalnie wyhodowane warzywa i zabawki do rzebienia. Oferuje Doris skromne zakwaterowanie w swojej wiejskiej daczy, ale duma nie pozwala jej przyj oferty.

Potem Doris poznaa 37-letniego Ernsta Moosa, podpisanego, przyzwoitego singla z wasnym mieszkaniem. Cieszy si, e w kocu znów ma towarzystwo, bo czuje si samotny. Moos te nie przeszkadza Doris, nadal kocha swoj on Hanne, która zostawia go jaki czas temu siedzcego. Po raz pierwszy Doris czuje si dobrze psychicznie i niechtnie wykonuje prac gospodyni dla kawalera. Kiedy Doris zaczyna zakochiwa si w chudym komercyjnym artycie, chce mu nala czystego wina dotyczcego jej przeszoci i wrczy mu swój pamitnik. Powinien pozna ca jej brudn przeszo. Doris przechwytuje list Hannesa do ma i ukrywa go, poniewa obawia si, e Ernst przebaczy niewiernej Hanne i wróci do niej. Po raz pierwszy Doris jest si napdow, która chce zmieni swoj emocjonaln blisko w fizyczn. Ale Ernst jest kruchy; wci za bardzo zaley mu na wspomnieniach Hanne. Rónice w edukacji midzy nimi s równie zbyt sprzeczne - podczas gdy Ernst jest kulturalnym, oczytanym dentelmenem wiata, Doris czy si tylko z prost rozrywk. Doris uwiadamia sobie, e po raz pierwszy nie moe pokona mczyzny i pozwala Ernstowi wprowadzi si do swojej Hanne. Teraz Doris znów jest bezdomna. Kiedy dotara na dno, przypomina sobie ofert Karla i przenosi si do jego arboretum.

Notatki produkcyjne

Dziewczyna ze sztucznego jedwabiu powstaa w drugiej poowie 1959 roku, a premiera miaa miejsce 16 lutego 1960 w berliskiej Filmbühne Wien . Struktury filmowe pochodz z rk Rolfa Zehetbauera , Gabriela Pellona i Petera Röhriga .

Opowie, której akcja rozgrywa si w literackim pierwowzorze w Niemczech i Berlinie w latach 1931/32, zostaa przeniesiona na potrzeby filmu do dzisiejszych Niemiec (1959).

ta

Wraz z Jonsem i Erdme (1959) i t produkcj, nakrcon w tym samym roku, producent Kurt Ulrich zamierza odej od toru pytkiej masowej rozrywki, która do tej pory wyróniaa jego zakres produkcyjny. Po obejrzeniu Nocy Cabirii z Giuliett Masin naprawd chcia zaangaowa wosk gwiazd aktorsk do tych dwóch i planowanego trzeciego filmu ( Opera za trzy grosze ). Nastpnie uda si do Rzymu i podobno w negocjacjach pokona nawet konkurencj z Hollywood. Jednak po tym, jak dwie niemieckie kolaboracje Ulricha Masiny wypady w kasie, nie byo ju trzeciej wspópracy z on Felliniego . Planowany trzeci film, Opera za trzy grosze , wszed do produkcji dopiero w 1962 roku, aw roli przeznaczonej dla Masiny wystpia Hildegarda Knef .

Opinie

Po porace z pierwszym niemieckim filmem Giulietty Masiny ' Jons und Erdme ', berliski producent Kurt Ulrich zatrudni weterana francuskiego reysera, Juliena Duviviera, do swojego drugiego przedsiwzicia z wosk aktork. W bajce (zapoyczonej z powieci Irmgard Keun) Masina, jako Doris Putzke marzca o dobrobycie, musi obudzi dz ciaa u czternastu mczyzn; Ale ten masowy napyw niemieckiej potencji nie wydaje si wiarygodny, nawet w obliczu stale wymachujcej teraz gowy rzodkiewki Masiny. Odcinkowy film Duviviera przypomina film Felliniego Noce Cabiria Felliniego tylko w temacie, ale w adnym wypadku w realizacji .

Wtedy, w latach dwudziestych, Irmgard Keun wybraa odpowiedni typ w swojej niezwykle zabawnej kolumnie powieciowej: na wpó gupia dziewczyna, która próbuje wszystkich i nie ma szczcia. Wtedy by to rodzaj egzystencji, mrowicy temat poredni ze zmieniajcymi si zarczynami. Ale dzi ten temat nie jest ju wypeniony. Dzisiaj albo jeste dobry jak to si nazywa tak dobrym albo Nitribitt. W niuansach i niuansach brakuje polotu wielkich lat berliskich i nawet Julien Duvivier nie moe tego powtórzy w Masinie; Nawet zawodowa dziewczyna zbieraa kurz w Muzeum Czasu. Film niemiecko-francusko-woski jest wic nieporozumieniem midzynarodowym, a nawet bardzo urokliwym, jeli przymknie si oko na to, e tak wiele wody zmarnowao w strumieniu czasu. Przynajmniej nie naleao udawa, e sztuczny jedwab, przybrany atomowym wygldem, jest do dzi artykuem. Ten bd jest niewybaczalny; naleao do nas przyj historycznie. Wtedy znalelibymy kilka rzeczy tak uroczych, jak s prezentowane. Ta smutno-mieszna dziewczyna, na przykad Masina, która nigdy nie traci odwagi, by kontynuowa swój melancholijny spacer wród niezliczonych mczyzn.

Filmowe listy Paimanna podsumowyway: Ta fabua zostaje przeniesiona z lat 20. do do prowincjonalnego dzisiejszego Berlina, tytuowa Giulietta Masina jest jak zawsze troch zbyt groteskowa, ale pozwala przejrze cierpicemu czowiekowi.

W leksykonie midzynarodowego filmu czytamy: Zuchwaa, krytyczna powie Irmgard Keun o dcej do wyszych celów suterenowej dziewczynce Doris Putzke, film przenosi si z Berlina lat 20. do 50., nie biorc pod uwag zmienionych okolicznoci. Reyser Duvivier zawodzi nie tylko z powodu niespójnoci w scenariuszu. Niezwykle blada pozostaje równie Giulietta Masina w roli maszynistki, która szuka szczcia, angaujc si w nowych mczyzn.

linki internetowe

Indywidualne dowody

  1. ^ Raport w Der Spiegel z 22 kwietnia 1959
  2. ^ Dziewczyna ze sztucznego jedwabiu w Der Spiegel z 2 marca 1960
  3. ^ Dziewczyna ze sztucznego jedwabiu w Hamburger Abendblatt z 26 marca 1960
  4. Sztuczny jedwab dziewczyna w listach filmowych Paimann za ( pamitka z oryginaem od 19 maja 2016 w Internet Archive ) Info: archiwum Link zosta wstawiony automatycznie i nie zostaa jeszcze sprawdzona. Sprawd link do oryginau i archiwum zgodnie z instrukcjami, a nastpnie usu to powiadomienie. @1@2Szablon: Webachiv / IABot / old.filmarchiv.at
  5. Dziewczyna ze sztucznego jedwabiu. W: Leksykon Filmów Midzynarodowych . Serwis filmowy , dostp 2 marca 2017 r .Szablon: LdiF / Konserwacja / Uyty dostp 

Opiniones de nuestros usuarios

David Strzelecki

Podoba mi się ta strona, a artykuł o Dziewczyna ze sztucznego jedwabiu (film) jest tym, którego szukałem.

Bart Kubicki

W tym poście o Dziewczyna ze sztucznego jedwabiu (film) dowiedziałem się rzeczy, których nie znałem, więc mogę już iść spać.

Tamara Chrzanowski

Myślałem, że wiem już wszystko o zmiennej, ale w tym artykule zweryfikowałem, że pewne szczegóły, które uważałem za dobre, nie były tak dobre. Dziękuję za informacje.