Dziewczyna bez rk



Internet jest niewyczerpanym źródłem wiedzy, także jeśli chodzi o Dziewczyna bez rk. Wieki i stulecia ludzkiej wiedzy o Dziewczyna bez rk zostały przelane, i nadal są przelewane, do sieci, i właśnie dlatego dostęp do niej jest tak trudny, ponieważ możemy znaleźć miejsca, w których nawigacja może być trudna lub wręcz niewykonalna. Proponujemy, abyś nie rozbił się w morzu danych dotyczących Dziewczyna bez rk i abyś mógł szybko i sprawnie dotrzeć do wszystkich portów mądrości.

Mając na uwadze ten cel, zrobiliśmy coś, co wykracza poza to, co oczywiste - zebraliśmy najbardziej aktualne i najlepiej wyjaśnione informacje na temat Dziewczyna bez rk. Ułożyliśmy je również w sposób ułatwiający czytanie, z minimalistycznym i przyjemnym wyglądem, zapewniając najlepsze wrażenia użytkownika i najkrótszy czas ładowania. Ułatwiamy Ci to, abyś musiał się martwić tylko o to, by dowiedzieć się wszystkiego o Dziewczyna bez rk! Jeśli więc uważasz, że osiągnęliśmy nasz cel i wiesz już wszystko, co chciałeś wiedzieć o Dziewczyna bez rk, z przyjemnością przyjmiemy Cię z powrotem na te spokojne morza sapientiapl.com, gdy tylko Twój głód wiedzy zostanie ponownie rozbudzony.

Dziewczyna bez rk to bajka ( ATU 706, 930). Jest w dzieci i dom opowieci z braci Grimm w pozycji 31 (KHM 31). W pierwszej edycji tytu brzmia Girls Without Hands .

zadowolony

Biedny mynarz spotyka w lesie diaba w postaci starca, który obiecuje go wzbogaci w zamian za to, co jest za jego mynem. Myli, e to jego jabo, ale zamiataa tam jego córka. Po trzech latach przychodzi po ni diabe, ale pobona kobieta umya si do czysta, wic nie moe jej zabra ze sob. Jej ojciec, oniemielony przez diaba, zabiera jej wod, a ona pacze na rkach. On j odbija, ona pacze na pniakach, a diabe musi si podda. Jej ojciec oferuje opiek nad ni, ale ona wyjeda. Przychodzi do ogrodu króla, gdzie anio pomaga jej zje gruszki. Król daje jej srebrne rce i polubia j. Ma syna, kiedy jest na wojnie. Diabe wymienia listy, a oszukana Królowa Matka musi je wygna z dzieckiem. Jej rce znów rosn wraz z anioem w lenym domu. Po siedmiu latach przybywa król. Syn go nie zna i on te. Anio pokazuje srebrne rce, wszyscy s szczliwi.

jzyk

ona mynarza wita go sowami, e puda i pudeka s nagle peny, formua, która Grimms wiedzia od Des Knaben Wunderhorn i Johanna Gorgiaszu ' Frontalbo a póniej take w KHM 92 Króla Golden Mountain i KHM 181 Die Uyj syreny w stawie w odpowiednim miejscu. Biblijne zdanie niewinna krew powinna zosta przelana ( Dtn 19.10  , Matt 27.4  ), podobnie jak KHM 76 Die Nelke , znajduje si w Des Knaben Wunderhorn , w wierszu Das Feuerbesrechen . Poszczcy król chce doj a do bkitu nieba, jak w KHM 9 The Twelve Brothers , i mówi: Ciki kamie spad mi z serca (od 3. wydania; póniej take w KHM 97 The Water of Life ).

Notatka Grimma

Bajka znalaza si w pierwszym wydaniu z 1812 roku, wedug róda z Hesji ( Marie Hassenpflug ), z którego pozosta tylko mniej drastyczny pocztek i szataska wymiana listów. Tam to syn króla najpierw pozwala dziewczynie opiekowa si kurczakami, a potem si eni. Rce odrastaj, gdy starzec w lesie owija swoje rce wokó drzewa. Z drugiej edycji tekst opiera si na wersji z Zwehrn (autorstwa Dorothei Viehmann ). Zaczo si tak, e ojciec chcia polubi swoj córk, a kiedy odmówia, odci jej rce i piersi i przegoni j w biaej koszuli. Teciowa wymienia tutaj listy. Trzeci wariant z Paderbörn jest podobny do tego z Zwehren. Zamiast anioa, dziewczyn prowadzi wiato z nieba. Widzi w lesie niewidom mysz, która trzyma gow w wodzie i dziki temu odzyskuje wzrok, a tym samym leczy rce. W czwartej Opowieci z Meklenburga ojciec odcina córce jzyk, potem rk, potem rami, bo ona zawsze si modli i krzyuje. Za rad mczyzny siedmiolatek wyprowadza si i zostaje zakwaterowany z myliwym w stajni z psami hrabiego. Hrabia zabiera j na dwór, gdzie spotyka ebraka, który daje jej lask na jamun. Wraz z nim wdruje do wody, w której jej jzyk i rami pywaj i rosn. Wraca i polubia hrabiego. W heskim fragmencie narracji (autorstwa ma Charlotte Ramus , Johanna Heinricha Balthasara Bauera), matka z dwójk dzieci zostaje odrzucona, odcina si dwa palce, które nios dzieci. S okradani przez zwierzta i zamieniani w kuchennych chopców, matk praczk. Bracia Grimm zauwaaj, e redniowieczne legendy, takie jak May i Beaflor czy Pikna Helena, najwyraniej pochodziy w caoci z tej bajki. Nadal nazywaj Zingerle S. 124 ", KHM 60 The Two Brothers , Pröhles Kindermärchen No. 36, Basile Pentameron III, 2 Penta Without Hands , Serbian at Wuk No. 27 i 33, fiski at Rudbeck " (1, 140); patrz Schiefner 600.616 , stara niemiecka legenda króla, który pragnie ony podobnej do jego córki , szwedzka piosenka Geyera 3, 37. 38 : hon tvälla dem så snöhvit / alt uti ögnatår.

Wedug Hermana, syna Wilhelma Grimma, w jego rkopisie znajdowaa si wstka haftowana jedwabiem: Za twoj dziewczyn bez rk / Dwie dziewczyny lubiy ci dzikowa.

pochodzenie

cigana kobieta i jej dziecko, imieniem Bolesne, przypominaj Genovev von Brabant . Bracia Grimm posiadali wydanie tej legendy najpóniej do czerwca 1811 r. Motyw Jephta ofiary z dzieci ( Ri 11.30  ) i litery Urias ( 2 Sam 11.15  ) mona znale w innych, czciowo podobnych baniach Grimms, takich jak KHM 3 Marienkind , KHM 92 Król Zotej Góry , KHM 181 Syrenka w stawie . Porównajcie take KHM 65 Allerleirauh , KHM 179 G przy fontannie . Fabua jest podobna w Giambattista Basiles Pentameron III, 2 Penta Without-Hands .

Walter Scherf jasno wskazuje, e zapis zaczerpnity z bajki o modym czowieku, któremu ojciec obieca demona jeszcze przed urodzeniem (KHM 92 The King of the Golden Mountain ), motyw kazirodztwa ojca, który jak w KHM 65 Allerleirauh pragnie córki zakry. Mia Gerhardt liczy si histori nieszczliwej kobiety z ebraka , w którym kobieta jest uszkodzony, poniewa daa chleb ebraka (równie o kobiecie, która da jamun ubogim , Arabian Nights ), do tego samego typu narracji .

Bajkowy typ AaTh 706, który jest szczególnie zmienny w pierwszej czci, mona uzna za podtyp cyklu Constanze , który czy próba kazirodztwa ojca. Jego najstarszy dowód jest Matthaeus Parisiensis ' Vita Offae primi , dziewczyna rce pojawia si po raz pierwszy w bez Philippe'a de Beaumanoir w La Manekine (zarówno 13th century). Za prekursorów uwaano maryjne cuda lub wpywy orientalne.

interpretacja

Wedug Rudolfa Meyera bajka opowiada o tym, jak czowiek poddaje si wiedzy ziemskiej, a jednoczenie dy do wzmocnienia swojego zmysu moralnego. Idea mona jeszcze pomyle, ale nie mona go ju uchwyci. Grusza móg stan jako drzewa ycia jak jaboni jako drzewa poznania . Równie dla Edzarda Storcka dusza cierpi z powodu przemijajcej natury i si, które si do niej wamuj. Wedug Steinera koczyny to promienie duchowych peryferii, które stay si widoczne ( General Human Studies, wykad X). W Ortrud Blunt materiau Müller jest wypróbowywany na ludziach, co prowadzi do paraliu, dziecka ma pilnowa anielskie istoty, porównuje wersj ukraisk, rosyjsk i francusk.

Wedug Hedwig von Beit bajka opisuje proces rozwojowy wywoany wizi ojcowsk w córce. Okaleczenie symbolizuje ich los, tymczasow utrat zdolnoci do dziaania. Hedwig von Beit porównuje rosyjsk wersj bajki o tym samym tytule. Wycofanie si w samotno lasu to redniowieczny, religijny akt pokuty, którego korzenie sigaj staroytnego kotwicy .

Eugen Drewermann wyjania rozwój osobowoci jamy ustnej córki i gbok skonno do depresji: Zachowanie ojca, który w potrzebie wykorzystuje swoje dziecko jak jabo, przyzwyczaja si do ogromnej odpowiedzialnoci za zbawienie obu dusz. I odwrotnie, odpowiada to biernym fantazjom o zaopatrzeniu i niepokoju w wiecie podobnym do snu; w odwróconym upadku w grzech uczy si dopuszczalnoci tego, co zakazane. Po ojcu hojno króla musi wydawa si jej boska, ale wywouje poczucie winy i nieporozumie, jakby yli w odlegych krainach, a diabe przekrca kade sowo. W samotnoci dojrzewa wiadomo, e aden czowiek, ale tylko aska Boa nie pozwala nam y niewinnie. Bajka chrzecijaska wykorzystuje obrazy pochodzce z mitologii ksiycowej. Srebrne ramiona s atrybutem bogini ksiyca, jak pisa ju Homer w swojej Iliadzie - Hera leukolenus, rami alabastrowe.

Clarissa Pinkola Estés oferuje subiektywn interpretacj. Ignorancka niewinno musi najpierw ulec pokusie, aby nastpnie si jej wyrzec i dalej dojrzewa. Christa Mulack widzi patriarchat w szatanie . Ofiara musi nauczy si docenia siebie, uwolni si od faszywego poczucia winy i rozpozna swoj win, wyrzec si i skupi si na kobiecoci. Psychoterapeuta Jobst Finke równie postrzega okaleczenie jako symbol emocjonalnej traumy. Homeopata Martin Bomhardt porównuje bajk z Argentum , Edith Helene Dörre z jaspisu .

Przyjcie

Biografia Mariatu Kamary nosi tytu The Girl Without Hands, poniewa rebelianci odcili jej obie rce podczas wojny domowej w Sierra Leone .

Filmowa adaptacja bani jest wymienione w nowej troch ycia przez Hanya Yanagihara .

Sébastien Laudenbach zrealizowa bajk jako film animowany, który ukaza si w 2016 roku pod tytuem La jeune fille sans main . Pierwotnie by oparty na sztuce Oliviera Py La jeune fille, le diable et le moulin , bdcej take adaptacj bani.

literatura

  • Jacob Grimm , Wilhelm Grimm : Opowieci dla dzieci i gospodarstw domowych. Z zacznikiem do wszystkich bajek i wiadectw pochodzenia nie opublikowanych we wszystkich wydaniach . Ed.: Heinz Rölleke . Wydanie 1. Oryginalne notatki, gwarancje pochodzenia, epilog ( tom 3 ). Reclam, Stuttgart 1980, ISBN 3-15-003193-1 , s. 6972, 455456 .
  • Heinz Rölleke, Albert Schindehütte: Dawno, dawno temu. Prawdziwe bajki braci Grimm i tego, kto im opowiedzia. Eichborn, Frankfurt nad Menem 2011, ISBN 978-3-8218-6247-7 , s. 267-270.
  • Hans-Jörg Uther : Podrcznik do Opowieci dla dzieci i gospodarstw domowych braci Grimm. Pochodzenie, skutek, interpretacja . de Gruyter, Berlin / Nowy Jork 2008, ISBN 978-3-11-019441-8 , s. 81-83 .
  • Ines Köhler-Zülch: Dziewczyny bez rk. W: Encyclopedia of Fairy Tales. Tom 8. str. 1375-1387. Berlin, Nowy Jork 1996.
  • Walter Scherf: Bajkowy sownik . Beck, Monachium 1995, ISBN 3-406-39911-8 , s. 800-807 .
  • Eugen Drewermann , Ingritt Neuhaus (ilustracje), Jacob Grimm , Wilhelm Grimm : Dziewczyna bez rk. Bajka nr 31 z kolekcji Grimm . Walter, Olten 1981, ISBN 3-530-16860-2 (Tom zawiera 48 stron odrcznego tekstu bajki, dwanacie obrazów batikowych (Neuhaus) i psychologiczn interpretacj gbi z notatkami (Drewermann)).
  • Eugen Drewermann , Jacob Grimm , Wilhelm Grimm : Droga siostro, wpu mnie. Bajki Grimma interpretowane w kategoriach psychologii gbi . dtv, Monachium 1992, ISBN 3-423-35050-4 , s. 23-41 .

linki internetowe

Wikiródo: Dziewczyna bez rk  - róda i pene teksty

Indywidualne dowody

  1. Lothar Bluhm i Heinz Rölleke: Przemówienia ludzi, których zawsze sucham. Bajka - przysowie - powiedzenie. O ludowo-poetyckim projektowaniu bani dziecicych i domowych braci Grimm. Nowa edycja. S. Hirzel Verlag, Stuttgart / Leipzig 1997, ISBN 3-7776-0733-9 , s. 68-69.
  2. Heinz Rölleke, Albert Schindehütte: Dawno, dawno temu. Prawdziwe bajki braci Grimm i tego, kto im opowiedzia. Eichborn, Frankfurt nad Menem 2011, ISBN 978-3-8218-6247-7 , s. 270.
  3. Heinz Rölleke, Albert Schindehütte: Dawno, dawno temu. Prawdziwe bajki braci Grimm i tego, kto im opowiedzia. Eichborn, Frankfurt nad Menem 2011, ISBN 978-3-8218-6247-7 , s. 270.
  4. Heinz Rölleke, Albert Schindehütte: Dawno, dawno temu. Prawdziwe bajki braci Grimm i tego, kto im opowiedzia. Eichborn, Frankfurt nad Menem 2011, ISBN 978-3-8218-6247-7 , s. 270.
  5. Hans-Jörg Uther: Podrcznik opowieci braci Grimm dla dzieci i domu. de Gruyter, Berlin 2008, ISBN 978-3-11-019441-8 , s. 81.
  6. Walter Scherf: Sownik bani. Tom 2. CH Beck, Monachium 1995, ISBN 978-3-406-51995-6 , s. 800-807.
  7. Walter Scherf: Sownik bani. Tom 2. CH Beck, Monachium 1995, ISBN 978-3-406-51995-6 , str. 1335-1336.
  8. Ines Koehler-Zülch: Dziewczyny bez rk. W: Encyclopedia of Fairy Tales. Tom 8. str. 1375-1387. Berlin, Nowy Jork 1996.
  9. Rudolf Meyer: Mdro niemieckich opowieci ludowych. Urachhaus, Stuttgart 1963, s. 147151.
  10. Edzard Storck: Stare i nowe stworzenie w baniach braci Grimm. Turm Verlag, Bietigheim 1977, ISBN 3-7999-0177-9 , s. 315-320.
  11. Ortrud Stumpfe: Symboliczny jzyk bajek. 7. edycja. Aschendorffsche Verlagsbuchhandlung, Münster 1992, ISBN 3-402-03474-3 , s. 153156.
  12. Hedwig von Beit: Symbolika bani. Spróbuj interpretacji. Francke, Bern 1952, s. 761.
  13. Hedwig von Beit: Contrast and Renewal in Fairy Tales. Tom drugi Symbolizmu bani. Francke, Bern 1956, s. 256.
  14. Drewermann, Eugen: Landscapes of the soul, czyli banie Grimma, którym mona zaufa, interpretowane w kategoriach psychologii gbi, Patmos Verlag, Stuttgart, 2015, s.9-10
  15. Clarissa Pinkola Estés: The Wolf Woman. Sia pierwotnych instynktów kobiecych. 40. edycja. Heyne, Monachium 1993, ISBN 978-3-453-13226-9 , strony 466-506.
  16. Christa Mulack: Dziewczyna bez rk. Jak córka uwalnia si od przemocy ojca. Kreuz, Zurych 1995, ISBN 3-268-00176-9 .
  17. Jobst Finke: Dreams, Fairy Tales, Imaginations. Psychoterapia i poradnictwo skoncentrowane na osobie z wykorzystaniem obrazów i symboli. Reinhardt, Monachium 2013, ISBN 978-3-497-02371-4 , s. 210-211, 212.
  18. ^ Martin Bomhardt: Symbolic Materia Medica. 3. Wydanie. Verlag Homeopathie + Symbol, Berlin 1999, ISBN 3-9804662-3-X , s. 135.
  19. Edith Helene Dörre: Fundament z cennego kamienia. Homeopatyczna cieka rozwoju poprzez 13 kamieni szlachetnych i bani. Novalis, Schaffhausen 2007, ISBN 978-3-907160-66-4 , s. 539-586.
  20. Berlin 2016. s. 236, 846.

Opiniones de nuestros usuarios

Irina Bukowski

Myślałem, że wiem już wszystko o zmiennej, ale w tym artykule zweryfikowałem, że pewne szczegóły, które uważałem za dobre, nie były tak dobre. Dziękuję za informacje.

Waldemar Witek

Dzięki. Pomógł mi artykuł o Dziewczyna bez rk.

Maciej Winiarski

Podoba mi się ta strona, a artykuł o Dziewczyna bez rk jest tym, którego szukałem.

Cezary Tomczyk

Bardzo ciekawy ten post o Dziewczyna bez rk.