Cud Mediolanu



Internet jest niewyczerpanym źródłem wiedzy, także jeśli chodzi o Cud Mediolanu. Wieki i stulecia ludzkiej wiedzy o Cud Mediolanu zostały przelane, i nadal są przelewane, do sieci, i właśnie dlatego dostęp do niej jest tak trudny, ponieważ możemy znaleźć miejsca, w których nawigacja może być trudna lub wręcz niewykonalna. Proponujemy, abyś nie rozbił się w morzu danych dotyczących Cud Mediolanu i abyś mógł szybko i sprawnie dotrzeć do wszystkich portów mądrości.

Mając na uwadze ten cel, zrobiliśmy coś, co wykracza poza to, co oczywiste - zebraliśmy najbardziej aktualne i najlepiej wyjaśnione informacje na temat Cud Mediolanu. Ułożyliśmy je również w sposób ułatwiający czytanie, z minimalistycznym i przyjemnym wyglądem, zapewniając najlepsze wrażenia użytkownika i najkrótszy czas ładowania. Ułatwiamy Ci to, abyś musiał się martwić tylko o to, by dowiedzieć się wszystkiego o Cud Mediolanu! Jeśli więc uważasz, że osiągnęliśmy nasz cel i wiesz już wszystko, co chciałeś wiedzieć o Cud Mediolanu, z przyjemnością przyjmiemy Cię z powrotem na te spokojne morza sapientiapl.com, gdy tylko Twój głód wiedzy zostanie ponownie rozbudzony.

Film
Tytu niemiecki Cud Mediolanu
Tytu oryginalny Miracolo a Milano
Kraj produkcji Wochy
Oryginalny jzyk Woski
Rok wydania 1951
dugo 100 minut
Klasyfikacja wiekowa FSK 12
Prt
Dyrektor Vittorio De Sica
scenariusz Cesare Zavattini
Suso Cecchi D'Amico
Vittorio de Sica
Mario Chiari
Adolfo Franci
produkcja Vittorio De Sica
muzyka Alessandro Cicognini
aparat fotograficzny Aldo Graziati
skaleczenie Eraldo Da Roma
zawód

Cud Mediolanu (równie Cud Mediolanu , tytu oryginalny: Miracolo a Milano ) to woski film Vittorio De Sica z 1951 roku. Film krytyczny spoecznie z elementami baniowymi oparty jest na noweli Cud Bamby (tytu oryginalny: Totò il Buono) przez Cesare Zavattini , który równie pracowa nad scenariuszem. 13 czerwca 1952 roku dzieo, którego premiera odbya si we Woszech 8 lutego 1951 roku, zostao po raz pierwszy pokazane w kinach niemieckojzycznych.

wtek

Signora Lolotta, starsza pani, znajdzie podrzutek w kapucie w swoim ogrodzie i podnosi go jak wasnego syna. Kiedy umiera, mody Totò musi uda si do sierocica , który opuci dopiero jako mody mczyzna.

Naiwny, przyjazny Totò próbuje znale prac w Mediolanie, ale jak wielu innych trafia do slumsów na obrzeach metropolii. Pomimo panujcych tam ponurych warunków Totò nie daje sobie rady ze swoim pozytywnym nastawieniem do ycia. Ma wielu przyjació. Kiedy na terenie slumsów znaleziono rop, mieszkania miay zosta zburzone i zrobi miejsce dla systemu przenoników. Z pomoc magicznego gobia, którego jego zmara przybrana matka - wbrew woli niebiaskich wadz, wcielona w dwa anioy - wielokrotnie wysya go, Totò i mieszkacy slumsów cz siy, aby pocztkowo zapobiec planowanej rozbiórce dzielnicy.

Ale w prawdziwym wiecie nie ma miejsca na pokorne szczcie mieszkaców slumsów. Totò i jego koledzy uciekaj od ponurej rzeczywistoci i wreszcie razem jed na miotach po niebie nad Mediolanem. piewaj zgodnie: "Potrzebujemy kawaka ziemi, niewane jak may, a potem chaty, eby by szczliwym ..."

Produkcja, to

Film jest koprodukcj Vittorio De Sica i Cesare Zavattiniego, którzy zrealizowali ju razem kilka filmów neorealistycznych (m.in. zodzieje rowerów i czyciciele butów ) . Kiedy przyjechali do Mediolanu w 1951 roku, zdawali sobie spraw z negatywnego nastawienia konserwatystów i postpowców. Niektórzy opisywali film jako zbyt katolicki i pocieszajcy, inni nazywali go manifestem przewrotu spoecznego o wpywach komunistycznych. Poniewa rzeczywiste warunki nie ulegy poprawie, pomóg jedynie lot w krain wyobrani - powiedzia Ronald M. Hahn i in.

Za dostosowanie efektów specjalnych odpowiedzialny by Enzo Barboni, jako e EB Clucher sam sta si póniej znanym reyserem. Pod koniec filmu aktorzy przelatuj przez Mediolan z miotami podobnymi do tych, których uywaj zamiatacze ulic. Mówi si, e ta scena zainspirowaa Stevena Spielberga do jego sceny lotu rowerowego w ET - The Extra Terrestrial (1982).

opublikowanie

Film, którego premiera odbya si we Woszech 8 lutego 1951 roku, zosta zaprezentowany 11 kwietnia 1951 roku na Midzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes . W 1951 roku rozpocza si take we Francji, Szwecji i USA. Tytu midzynarodowy to: Cud w Mediolanie . W 1952 roku ukaza si w Portugalii, Danii, Belgii, Finlandii, Hiszpanii (Madryt), Wielkiej Brytanii (Londyn), Japonii i Niemczech Zachodnich. Premiera odbya si w Austrii w padzierniku 1954 roku. W NRD widziano go po raz pierwszy 28 grudnia 1978 roku w telewizji ( DFF 1 ). ARD pokazaa film po raz pierwszy w dniu 14 padziernika 1962 r.

W Japonii film zosta równie pokazany 24 listopada 2001 roku w Grande Retrospettiva del Cinema Italiano. Zosta reaktywowany w Grecji w sierpniu 2013 roku, w Polsce w marcu 2014 oraz we Francji w odrestaurowanej wersji w listopadzie 2015 roku.

Film zosta wydany 11 grudnia 2015 roku z niemieck ciek dwikow w kategorii Pidax Film-Klassiker przez Pidax film media Ltd. (Alive AG) wydany na DVD.

krytyka

W swojej pracy Sia i magia filmu z 1959 roku Rudolf Oertel uzna Cud Mediolanu za wbrew wszystkim krytykom jedn z najszczliwszych syntez rzeczywistoci i bani, jakie kiedykolwiek wyprodukowa ten film.

Curt Maronde napisa w 1951 roku dla Die Zeit : Szkoda, e ten peen humoru i satyry, dziwacznych pomysów i wspaniaej fotografii film nie ma wiarygodnego ta, bez którego nie moe si obej nawet mityczny wiat. Kintopp to magia sama w sobie. Jeli reyser zniesie teraz wszelkie kosmiczne prawa, pozwoli osiokom lata, a duchom mówi, to powinno si to robi tylko lekk, wirtuozowsk rk René Claira. W przypadku de Sica wycieczki do zjawisk nadprzyrodzonych s przedawkowane i wysadzaj ca bajk. Maronde przyznaa jednak film do wielkich scen: Niemiaa mio Toto do Edvige; Pogrzeb mamy Lolotty; biedni, którzy kul si razem jak lene zwierzta w pojedynczym promieniu soca przebijajcym si przez mediolask mg, jak na obrazie witego; bezdomny, który wygrywa nagrod gastronomicznej loterii i po cichu zjada swojego kurczaka pod wygodniaymi oczami innych wóczgów . I wreszcie: Wszdzie tam, gdzie de Sica nie chce by jednoczenie socjologiem, politykiem, filozofem i poet , po raz kolejny udowadnia, e jest magiem, który maluje oryginalny, odwany obraz tamtych czasów z wietnie zarzdzanymi aktorami, wród których nie ma ani jednej gwiazdy poza Emm Gramatica (Lolotta) .

Powód podany przez Koció ewangelicki , który wówczas przyzna filmowi nagrod Film Miesica, brzmia: Ten woski film, który powsta na podstawie powieci Toto il buono Cesare Zavattiniego, to nowoczesny bajka. Reyser de Sica, kierujc si wasnym poczuciem odpowiedzialnoci spoecznej, uczyni z niego ludzk i artystycznie znaczc wypowied. Ten film o skonnociach politycznych, gloryfikujcy si czystego serca, zasuguje na szczególnie piln rekomendacj .

Niemiecki fala oznaczao, e film mia de Sica powanych i melancholijnych ciekach woskiego neorealizmu, czyli estetyki filmowej, które [pokaza] ludzie w zniszczonej Europie w caej swej ndzy po zakoczeniu II wojny wiatowej w lewo. Dzi film wyglda jak socjalistyczna bajka, mieszanka realizmu magicznego i utopijnej przypowieci politycznej. Ale nie naley si myli i wierzy, e sytuacja, przepa midzy bogatymi i biednymi, zmieniaby si na lepsze 65 lat po nakrceniu filmu. Moe w Europie, ale nie w wikszoci innych czci wiata. Pod tym wzgldem Cud w Mediolanie nadal mona okreli jako film bardzo aktualny .

Na Wissen.de mówi si: Dziki temu filmowi De Sica odniós sukces w formie i treci wzruszajcego arcydziea, którego baniowe cechy przezwyciyy neorealizm. Jego film jest przypowieci o potrzebie przezwycienia sprzecznoci midzy bogatymi i biednymi w zachodnich krajach uprzemysowionych .

Pie pochwalajca dobro i pomoc, bogata w wartoci poetyckie i humanitarne. Jedno z niemiertelnych arcydzie sztuki filmowej .

Moe najlepszy film, jaki kiedykolwiek widziaem. Z krótkim opisem, zwiz koncepcj i spójn. Oraz: bardzo zabawne!

Nagrody (wybór)

literatura

  • Cesare Zavattini : The miracle of Bamba (tytu oryginalny: Totò il buono) . Niemiecki: Stefanie Weiss, zdjcia Dorlis Meyer. Rowohlt, Reinbek bei Hamburg 1974, 89 stron, ISBN 3-499-20050-3

linki internetowe

Indywidualne dowody

  1. Leksykon filmów fantasy. Monachium 1986, s. 563
  2. Cuda Mediolanu Klasyczny film DVD Pidax
  3. Curt Maronde: Cud w Mediolanie W: Die Zeit nr 17/1951 z 26 kwietnia 1951 r.
  4. Cud Mediolanu (Miracolo a Milano) na stronie filmdesmonats.de
  5. Social Tales: The Miracle of Milan na dw.com
  6. Cud Mediolanu w Wissen.de
  7. Cud Mediolanu. W: Lexicon of International Films . Serwis filmowy , dostp 2 marca 2017 .Szablon: LdiF / Maintenance / Access used 
  8. Walter Kempowski: Jeli moesz to zrobi dobrze! Zapisy 1956-1970 . Monachium: Knaus 2012: s. 55

Opiniones de nuestros usuarios

Violetta Lech

Wpis _zmienna bardzo mi się przydał.

Hanna Rosiński

To dobry artykuł dotyczący Cud Mediolanu. Podaje niezbędne informacje, bez ekscesów.

Dominik Nowakowski

Dzięki. Pomógł mi artykuł o Cud Mediolanu.

Anita Lewandowski

Artykuł o Cud Mediolanu jest kompletny i dobrze wyjaśniony. Nie dodawałbym ani nie usuwał przecinka.