Cholerny siódmy rok



Internet jest niewyczerpanym źródłem wiedzy, także jeśli chodzi o Cholerny siódmy rok. Wieki i stulecia ludzkiej wiedzy o Cholerny siódmy rok zostały przelane, i nadal są przelewane, do sieci, i właśnie dlatego dostęp do niej jest tak trudny, ponieważ możemy znaleźć miejsca, w których nawigacja może być trudna lub wręcz niewykonalna. Proponujemy, abyś nie rozbił się w morzu danych dotyczących Cholerny siódmy rok i abyś mógł szybko i sprawnie dotrzeć do wszystkich portów mądrości.

Mając na uwadze ten cel, zrobiliśmy coś, co wykracza poza to, co oczywiste - zebraliśmy najbardziej aktualne i najlepiej wyjaśnione informacje na temat Cholerny siódmy rok. Ułożyliśmy je również w sposób ułatwiający czytanie, z minimalistycznym i przyjemnym wyglądem, zapewniając najlepsze wrażenia użytkownika i najkrótszy czas ładowania. Ułatwiamy Ci to, abyś musiał się martwić tylko o to, by dowiedzieć się wszystkiego o Cholerny siódmy rok! Jeśli więc uważasz, że osiągnęliśmy nasz cel i wiesz już wszystko, co chciałeś wiedzieć o Cholerny siódmy rok, z przyjemnością przyjmiemy Cię z powrotem na te spokojne morza sapientiapl.com, gdy tylko Twój głód wiedzy zostanie ponownie rozbudzony.

Film
Tytu niemiecki Cholerny siódmy rok
Tytu oryginalny Siedmioletni wid
Kraj produkcji Stany Zjednoczone
Oryginalny jzyk jzyk angielski
Rok wydania 1955
dugo 101 minut
Klasyfikacja wiekowa FSK 12
Prt
Dyrektor Billy Wilder
scenariusz Billy Wilder
George Axelrod
produkcja Charles K. Feldman
Doane Harrison
Billy Wilder
muzyka Utwór fortepianowy Alfreda Newmana : Siergiej Rachmaninow
aparat fotograficzny Milton R. Krasner
skaleczenie Hugh S. Fowler
zawód

7. wdowiec (take The Seven Year Itch ) to amerykaska komedia romantyczna z Billy Wilder od 1955. Film, z udziaem Marilyn Monroe i Tom Ewell opiera si na gównych ról w spektaklu Moja ona dowiaduje sowo (Somiany wdowiec ) autorstwa George'a Axelroda .

wtek

Manhattan : Richard Sherman wysya swoj on Helen i ich syna Ricky'ego do kraju w stanie Maine w upalne lato , podczas gdy on, podobnie jak wielu innych ojców rodziny , pozostaje sam w miecie na psie dni . Richard jest zdecydowany nie marnowa czasu na picie i flirtowanie, jak robi to inni mowie. Ale jego postanowienia zostaj zapomniane, gdy do mieszkania nad jego gow wprowadza si zmysowa blondynka. Dziewczyna , modelka i aktorka, krci reklamy pasty do zbów i od razu odwraca gow. Odpowiednio, kierownik wydawniczy Sherman pracuje obecnie nad publikacj ksiki psychiatry Dr. Brubaker, który pisze, e prawie wszyscy mczyni szukaj romansów w siódmym roku ich maestwa. Kilkakrotnie Sherman wpada w zdezorientowane marzenia na jawie, w których chce na przykad udowodni swoj atrakcyjno onie lub namitnie uwie dziewczyn grajc na pianinie.

Wieczorem spotyka si z dziewczyn i najpierw twierdzi, e jest niezamny, dopóki nie zauwaa jego obrczki. Kiedy dotkn jej podczas gry na pianinie, poczu si winny i poprosi j, aby opucia jego mieszkanie. Richard jest do niej pocigany, ale nie moe si zmusi do romansu. Wyobraa sobie, e jego ona dowiaduje si o jego moliwej niewiernoci, a nastpnie go zastrzeli. Sherman i dziewczyna równie spdzaj razem nastpny wieczór, a blondynka docenia go jako miego przyjaciela, który jako onaty mczyzna, w przeciwiestwie do wielu innych mczyzn, nie oznacza dla niej adnego niebezpieczestwa. W midzyczasie ona Richarda, Helen, dzwoni kilka razy, proszc go, aby w kocu wysa wioso, które zostao zapomniane w domu, aby jej syn Ricky móg popywa kajakiem . Jednak myli Richarda s tak zdezorientowane przez dziewczyn, e zawsze zapomina o wiosle.

W midzyczasie Helen poznaa pisarza Toma MacKenziego na wakacjach, co prowadzi Richarda do kolejnych paranoicznych snów na jawie, w których MacKenzie i jego ona zakochuj si. Kiedy MacKenzie w kocu pojawia si w mieszkaniu Richarda, aby podnie dawno zapomniane wioso, Richard go przewraca. Nkany zazdroci, poczuciem winy i strachem Richard egna si z dziewczyn w przyjani i wraz z on i dzieckiem jedzie nastpnym pocigiem do Maine.

ta

Od 1952 roku na Broadwayu z powodzeniem emitowano sztuk Moja ona nie zna sowa (Siedmioletnie swdzenie) . Od lat pidziesitych XX wieku jest równie regularnie wykonywany w Niemczech. Porównujc film i sztuk, mona zauway, e w spektaklu dochodzi do romansu i dwóch gównych bohaterów uprawia seks - w filmie jest jednak kilka, raczej niegronych pocaunków i fantazji mczyzny. Reyser Billy Wilder pocztkowo chcia pokaza romans w filmie, ale Kodeks Hays , który obowizywa w tamtym czasie , uniemoliwi to. Wilder wyrazi swoj frustracj z tego powodu w póniejszych latach.

Pocztkowo gwiazdy filmowe, takie jak James Stewart czy Gary Cooper, dyskutoway o roli Richarda Shermana, ale Wilder wola przecitnie wygldajcego faceta. Reyser chwilowo faworyzowa Waltera Matthau , któremu pozwoli zagra rol w nagraniu próbnym. Jednak poniewa Matthau by wtedy w duej mierze nieznany, 20th Century Fox odrzucio go do gównej roli. Wreszcie Wilder zatrudni Toma Ewella , który gra ju rol Shermana na Broadwayu i zdoby za to nagrod Tony .

Scena, w której szeroka biaa spódnica Marilyn Monroe jest wyrzucana przez powietrze wylotowe z metra, zostaa po raz pierwszy nakrcona na Lexington Avenue na Manhattanie , w pobliu 52 ulicy. Zdjcia plenerowe w Nowym Jorku zostay zakócone przez wrzeszczce i wiwatujce tumy, co byo przydatne dla reklamy filmu. W rezultacie jednak nagrany materia nie nadawa si do uytku. Sekwencja filmowa zostaa nastpnie nakrcona w Hollywood w studiu 20th Century Fox. Kultowe zdjcie z Monroe nad szybem wentylacyjnym zostao wykonane przez fotografa Sama Shawa . Tak zwany efekt Monroe zosta póniej nazwany na cze tej sceny . Co ciekawe, efekt ten nie jest bynajmniej wymysem Billy'ego Wildera. Dwuminutowy niemy film z 1901 roku Co si stao na Dwudziestej Trzeciej Ulicy w Nowym Jorku jest wczesn filmow adaptacj dokadnie tej sceny.

Film odniós midzynarodowy sukces. Cztery lata póniej Marilyn Monroe i Billy Wilder pracowali razem po raz drugi w Some Like It Hot .

To psychologiczne

Cholera, siódmy rok jest po Widz to, czego nie widzisz - psychoanalitycznych interpretacjach filmowych. naley rozumie jako satyr na mczyzn, ich projekcje na kobiety i bronione yczenia. Posta ma silne fantazje zwizane z poczuciem winy i zazdroci, które przechodz w paranoj. ona, widziana tutaj jako matka, zostaje oddzielona, a Sherman moe dziki swoim podróom zbliy si do ssiada. Tutaj Monroe gra naiwn dziewczyn i daje Sherman seksualny ekran projekcyjny, na którym jej zamienno jest podkrelona przez brak imienia. W relacji trójktnej okrelana jest jako dziecko, co równie wyraa jego poczucie wyszoci nad ni. Co ona sobie wyobraa, tylko drinka, a potem j wyrzuc wskazuje na silny lk przed odrzuceniem przez kobiety i strach przed byciem atrakcyjn, przy czym kobieta jest zawsze zdewaluowana. Istnieje trójkt rozdzielajcy przedmioty, w którym matka zostaje oddzielona i pojawia si poczucie winy, które u Shermana prowadzi do paranoi i wyobrae o wielkoci. Konflikt superego nie zosta rozwizany. Jego strach przed porzuceniem przejawia si w formie, któr nazywa swoj on. Wedug tezy Susanne Kaut, bohater traci szans na dojrzewanie, poniewa ucieka do ony przed zwizkiem seksualnym z ssiadem.

Wersja niemiecka

Niemiecki dubbing powsta w 1955 roku w studiu elitarnego filmu Franza Schrödera w Berlinie . Reyserem by Konrad Wagner , który napisa take ksik dialogow.

rola aktor Aktor gosowy
Dziewczyna Marilyn Monroe Margot Leonard
Richarda Shermana Tom Ewell Arnold Marquis
Helen Sherman Evelyn Keyes Elisabeth Ried
Tom MacKenzie Sonny Tufts Curt Ackermann
Panie Kruhulik, dozorca Robert Strauss Werner Lieven
Dr. Brubaker Oskar Homolka Walter Richter
Panna Morris, sekretarz Marguerite Chapman Hannelore Minkus
hydraulik Victor Moore Carl Heinz Carell

Opinie

Przedstawiony w humorystyczny i dowcipny satyryczny sposób, czasami troch zbyt rozmowny; ze wspania rol Marilyn Monroe .

Pokusy ma w humorystyczny i dowcipny satyryczny sposób wanie przedstawione. Dla publicznoci w duym miecie .

- 6000 filmów. Krytyczne notatki z kinematografii lat 1945-1958. V Podrcznik katolickiej krytyki filmowej, wydanie III. Verlag Haus Altenberg, Düsseldorf 1963, s. 460

Miss Monroe wzbogaca film o wyjtkow osobowo i co fizycznego, co niekoniecznie odpowiada pomysom autora oryginau, ale z pewnoci ma co dla siebie. Od chwili, gdy wkracza na scen - w sukience, która otula jej zgrabne ciao, jakby zostao w ni zrcznie wlane - synna gwiazda filmowa o srebrno-blond wosach i niewinnych wielkich oczach sugeruje tylko jedno. I ta sugestia dominuje w caym filmie. To jest - có, po co to wyraa Panna Monroe wyranie gra tytuow rol .

Nagrody

Wydanie DVD

  • Cholerny siódmy rok. Cinema Premium Edition . Zestaw 2 pyt DVD. Twentieth Century Fox Home Entertainment 2006.

literatura

  • George Axelrod: Moja ona nie syszy ani sowa. Komedia w trzech aktach (OT: The Seven Year Itch ). Niemiecki przez HH Carwin . Felix Bloch Erben, Berlin, bez daty [rkopis sceniczny]
  • Susanne Kaut: The Seven Year Itch. W: Theo Piegler (red.): Widz co, czego ty nie widzisz - psychoanalityczne interpretacje filmowe. Psychosozial-Verlag, Giessen 2010, ISBN 978-3-8379-2034-5 , s. 51-67.

linki internetowe

Commons : The Darn 7th Year  - album ze zdjciami, filmami i plikami audio

Indywidualne dowody

  1. Susanne Kaut: Siedmioletnie wid. W: Theo Piegler (red.): Widz co, czego ty nie widzisz - Psychoanalityczne interpretacje filmowe. Psychosozial-Verlag, Giessen 2010, ISBN 978-3-8379-2034-5 , s. 51-66.
  2. Thomas Bräutigam: Leksykon synchronizacji filmu i telewizji. Ponad 2000 filmów i seriali z ich niemieckimi aktorami gosowymi itp. Schwarzkopf & Schwarzkopf, Berlin 2001, ISBN 3-89602-289-X , s. 380.
  3. Cholerny siódmy rok w niemieckim indeksie dubbingu , dostp 17 kwietnia 2020 r.
  4. Cholerny siódmy rok. W: Lexicon of International Films . Serwis filmowy , dostp 21 stycznia 2021 .Szablon: LdiF / Maintenance / Access used 

Opiniones de nuestros usuarios

Ernest Kasprzak

Ten artykuł o zmiennej Cholerny siódmy rok przykuł moją uwagę. Zastanawia mnie, jak dobrze odmierzone są słowa, to jest jak... eleganckie.

Krystian Tomaszewski

Podoba mi się ta strona, a artykuł o Cholerny siódmy rok jest tym, którego szukałem.

Elzbieta Tkaczyk

Ten wpis na Cholerny siódmy rok sprawił, że wygrałem zakład, co mniej niż uzyskanie dobrego wyniku.